Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#68069Nevrácení peněz za neuskutečněnou službu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

28 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2023, před rokem

Hana Bednářová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 17.6.2023 jsem zakoupila pohovku Lindau.Při koupi jsem se ptala,jestli mi může firma zajistit
likvidaci staré pohovky.
Jsme důchodci, manžel by sám likvidaci nezvládl, a proto jsem byla
velmi ráda,že firma tuto službu zajišťuje.Ještě předtím než jsem pohovku kupovala dala jsem izerát
na odvoz starší ještě zachovalé pohovky aby mohla dál posloužit.Ptala jsem se tedy, pokud pohovku prodám,zda mohu platbu,kterou jsem musela dopředu zaplatit za likvidaci mohu zrušit.Zaměstanec firmy
telefonicky ověřoval zda je to možné a sdělil mi,že to možné je a že to není problém.Vše bylo v pořádku
i dopravní firma,která zajišťuje službu pro SCONTO ,se brzy ozvala a já sde těšila,že vše bude
brzy vyřízeno.Problém ale nastal,když dva dny před příjezdem dopravní firmy si přijel pán pro
pohovku.Přijel až pozdě večer/v 21hod./a tak jsem druhý den dopoledne volala/ hovor byl monitorován/ do SCONTA,
že ruším likvidaci pohovky.Bylo mi ale sděleno,že již nemohu zrušit likvidaci,protože papíry již předali dopravci.Předtím jsem ale volala i dopravci,že nebude likvidace.Jsem překvapená,že není možné
částku,kterou jsem zaplatila za likvidaci/1.174Kč/ vrátit,protože jsem pozdě nahlásila,
že tu službu již nepotřebuji.Když jsewm byla v prodejně tak mi nikdo nesdělil kdy mám nejpozději zrušit
likvidaci.Nikde ani v obchodních podmínkách SCONTA jsem to nenašla.Myslím si,že jsem nahlásila likvidaci
ještě před odvozem.Neměnila jsem ani adresu,vše řádně zaplatila na prodejně žádná finanční ztráta prodejně nevznikla.Nemalá částka za neprovedenou práci by měla být vrácena.Řidič od dopravní firmy mi říkal, když přijel,tak vám to odečtou když vám nic neodvezem.Velmi se divil když jsem mu situaci
popsala.Určitě v prodejně v počítači mají moji smlouvu a tak nevím kde je problém se zrušením
likvidace.Kupovala jsem ve SCONTU několikrát a byla jsem spokojená,ale toto mě velmi mrzí.

Děkuji za radu jak postupovat dál a odpověď S pozdravem hezkých dnů Hana Bednářová


Produkt

Stížnost za nevrácení peněz za neprovedenou likvidaci starší pohovky


Požadované řešení

Vrácení peněz za neprovedenou likvidace starší pohovky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2023 06:33, před rokem

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že je možné likvidaci pohovky zrušit a nebylo uvedeno do kdy nejpozději je tak třeba učinit, mělo by být zrušení služby spotřebiteli také umožněno.

V tomto případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.7.2023 11:49, před rokem

Dobrý den,

zákaznici byla částka za neprovedenou službu samozřejmě vrácena. Zde se jednalo o komunikační pochybení jednotlivce, za které se omlouváme.

J. Hušek,
SCONTO Nábytek s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2023 12:18, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se ke stížnosti mohla vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.7.2023 18:49, před rokem


Hana Bednářová

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za vyřízení naší stížnosti.Peníze nám byly všechny vráceny bez problému
s omluvou./Platba za neuskutečněnou službu-odvoz staré pohovky/.Jenom je škoda,že se to muselo řešit touto cestou.Nemělo by se to stávat.
Ještě jednou děkuji zaměstnancům dTestu,/kteří se naším problémem zabývali/a všem přeji hodně zdraví a mnoho krásných dnů.
Bednářová Hana
Jablonec nad Nisou