Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Mé jméno je Nikola Jonášová a ráda bych podala stížnost na VZP.
Žiji na Novém Zélandu a navštívila jsem ČR srpen až září 2022, zaplatila jsem si na tyto dva měsíce pojištění a slovně (bohužel) jsem požádala paní za přepážkou, aby mi zrušila od konce záři pojištění.
Ona to neudělala, ale to už se stalo. Třeba si to špatně pamatuji. To se stát může.
Po dobu, co nežiji v ČR mám poštu u taťky, který mi vždy o všech dopisech říká. Takže, když se navyšovala částka za pojištěnce k Novému roku 2023 tak mi to řekl, že mi dorazil dopis. Chodí mi sem i dopisy z Velké Británie, takže vím o všem.
Zajímá mě a také na toto chci podat stížnost:
Proč mi od října 2022 do června 2023 nepřišlo žádné upozornění, že dlužím na pojistném? Ani na konci roku 2022 mi nepřišlo vyúčtování. Jak je to možné?
Když moje mamka dlužila na pojištění před několika lety tak jí po dvou měsících přišlo vyrozumění.
Paní na VZP byla dnes nepříjemná, ale na to si stěžovat nechci. Od ní jsem se žádného vysvětlení nedočkala. Jen mi řekla, že vidí, že dopis o navýšení částky za pojištění mi přišel. Takže by tam i viděla a mile ráda určitě mi to omlátila o pusu, že mi posílali vyúčtování či oznámení o dluhu.
Také jsem se paní zeptala, zda se mohou kouknout na záznam zpětně o tom, o čem jsem se před necelým rokem s paní bavila. Já neříkám, že jsem neudělala chybu. Ale i tak si myslím, že by mi měli poslat upozornění.
Za toto období i s penalizací činí cca 16730 Kč. Není to malá částka, je mi z toho zle.
Proč mi nepřišlo upozornění?
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že pojištění bude do konce září zrušeno, mělo tak být také učiněno.
Na stránkách společnosti je uvedeno, že přehled o platbách pojistného získá spotřebitel pomocí aplikace Moje VZP. Může si také zažádat o vyúčtování pojistného na veřejné zdravotní pojištění na některé z poboček VZP a toto vyúčtování k danému dni dostane na počkání bezplatně po předložení občanského průkazu. Z vyúčtování pojistného na veřejné zdravotní pojištění zjistí spotřebitel případné nedoplatky ve vztahu k VZP.
Dále společnost uvádí, že VZP své klienty také sama systematicky informuje prostřednictvím písemností, v nichž jsou vyčísleny či vyměřeny vymáhané dlužné částky. Pokud tedy pojišťovně spotřebitel něco dluží, byl nebo v dohledné době bude o tomto informován.
Pokud společnost tvrdí, že navýšení částky za pojištění bylo spotřebiteli dodáno, měla by být schopna tuto skutečnost také prokázat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel se může obrátit také na Českou asociaci pojišťoven na adrese https://www.cap.cz/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.