Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
2x jsem zakoupil zboží v okay a ždy bylo prezentované jako nové.Po zakoupení jsem zjistil,že vadné a nefunkční.U této společnosti nelze zakoupené zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu.Obsluha nedokázala zodpovědět mé dotazy.Zboží jsem zakoupil v okay Šestajovice,který je v současné době v likvidaci.Nedoporučuji jakékoliv nákupy u této společnosti.Byla mi nabídnuta reklamace zboží v termínu 30dní v okay Šterboholy
navigace navitel MS 700
navrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však spotřebitel nemá, pokud zboží kupuje např. v kamenné prodejně.
Spotřebiteli však zůstává právo zboží reklamovat, pokud je vadné. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
spotřebitel neuvádí číslo nákupního dokladu prosíme o doplnění. Předem si dovolíme informovat, že v případě nákupu na prodejně není zákonný nárok spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy, to se vztahuje výhradně pro e-shop.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme za reakci.
Jak uvádí společnost, spotřebitel ze zákona nemůže odstoupit ve 14denní lhůtě bez udání důvodu v případě, že se jedná o osobní prodej. Výjimkou jsou situace, kdy prodávající takovou možnost nabízí - v takových případech se však odstoupení od smlouvy řídí smluvními podmínkami.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit číslo nákupního dokladu nebo jiný referenční údaj a uvedl, zda bylo zboží zakoupeno distančně (s vyzvednutím na prodejně) či přímo na pobočce.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Společnost okay požaduje doplnění nákupního dokladu. *** (viz referenční údaje) ze dne 17.6.2023 na pobočce Šestajovice.NavitelMS700 Imei/sn: *** (viz tamtéž). Zaplacená částka 2490 KČ. Objednávka byla provedena přes internet s vyzvednutím na pobočce v Šestajovicích."
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se ke konkrétnímu nákupu mohla vyjádřit.
Dobrý den,
spotřebitelem uvedený doklad potvrzuje námi zmíněnou okolnost - jedná se o nákup zboží na prodejně, nikoliv přes e-shop. V takovém případě zákazníkovi nevzniká nárok na odstoupení - nejedná se o distanční nákup, ale o nákup v kamenném obchodě.
Pokud zboží vykazuje vady, zákazník má právo uplatnit reklamaci, která mu bude vyřízena v souladu se zákonnými postupy a to na jakékoliv pobočce OKAY - tuto skutečnost spotřebiteli doporučujeme.
Záležitost tímto považujeme za vyřízenou.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za informaci.
Jak uvádíme výše, při koupi zboží na kamenné prodejně nemá spotřebitel ze zákona právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Je-li věc tedy vadná, může zboží "pouze" reklamovat na jakékoliv kamenné prodejně společnosti.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj případu reagovat a případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít pro nereakci spotřebitele.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.