Společnost


J.P. Trade, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68093Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2023, před rokem

Lukáš Beran

Znění stížnosti

Přibližně v polovině prosince 2022 jsem si zakoupil Skládací postel Luxor 90x200cm-antracit, od obchodníka J.P.Trade, s.r.o. prostřednictvím jeho internetového obchodu E-matrace.com, postel jsem zakoupil na občasné využití v naší domácnosti, po několika použitích z roštu postele, při ležení na ní, začaly vypadávat lamely které v něm byly, lamely jsem vždy nasadil zpět, poté po několika dalších použitích postele (při ležení na ní) se 4 lamely zlomily. Po tomto jsem dle pokynů obchodníka, uvedených na jeho internetovém obchodě, uplatnil v první polovině května tohoto roku reklamaci prostřednictvím e-mailu, kde jsem popsal uvedenou vadu a zaslal s tím společně fotodokumentaci postele. Po několika dnech od zaslání reklamačního e-mailu mi přišla od obchodníka odpověď, že mi reklamaci zamítá z důvodu, že lamely praskly při bodovém zatížení na jednotlivé lamely a že toto se stane při kleknutí na postel, kdy celá váha zatěžuje pouze jednu lamelu a nabídl mi, že mi odešle 4 ks náhradních lamel. S tímto jsem nesouhlasil, jelikož si myslím, že nemá význam vyměnit lamely v roštu, když samotné lamely v roštu postele nedrží a při ležení na ní samovolně vypadávají. Co se týká používání postele, postel jsem používal opatrně, nikdy jsem ji nezatěžoval bodově, že bych na ní klečel, na postel jsem ulehal vždy, když jsem ji použil, ze sedu na posteli. Myslel jsem, že za své peníze dostanu dobrý produkt, který mi bude sloužit třeba i několik let a ne, že bude po několika použitích nepoužitelný. Kdyby vše bylo v pořádku a postel by sloužila dobře, nevznášel bych u obchodníka žádné reklamace, nemám zapotřebí se handrkovat, ale tento výrobek je vadný. Nemám zapotřebí ho nějak ničit, abych ho mohl reklamovat a podobně.


Produkt

Skládací postel Luxor 90x200 cm - antracit


Požadované řešení

Jelikož z postele při zatížení v leže vypadávají samovolně lamely z roštu, preferoval bych v tomto případě odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny za zboží, protože si myslím, že prodejce neopraví postel tak, aby z ní při ležení na ní nevypadávali lamely.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2023 08:13, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 18:05, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 14:57, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.