Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.5.2023 jsem přes internet zakoupil "IP kameru HiLook PTZ-N2204I-DE3(F) - 2,8-12mm 2Mpix, IR 20m" - viz faktura/daňový doklad č. ***, zaplacenou přes Online bankovnictí PayU s osobním odběrem na pobočce CZC.CZ, Praha 8 - Kobylisy dne 15.5.2023.
Protože kamera byla nefunkční - nešlo ji aktivovat ani pomocí SADP software ani pomocí WEB Browseru - byla dne 24.5.2023 reklamována na pobočce CZC.CZ Praha 8 - Kobylisy s požadavkem způsobu řešení reklamace: "Výměna" za bezvadný kus - viz reklamační protokol RMA číslo ***.
Dne 26.6.2023 mi formou Oznámeni na webu CZC.CZ bylo sděleno, že reklamace byla uznána jako oprávněná.
E-mailem od společnosti PayU
Zadali jsme příkaz k vrácení Vaší platby. Peníze obdržíte během 3 následujících pracovních dní.
Pokud by do té doby peníze nebyly k dispozici na Vašem účtu, kontaktujte prosím svoji banku s následujícími informacemi.
Informace o vrácené platbě
Částka k vrácení: 2 099,00 CZK
Datum vrácení: 2023-06-26
Způsob vrácení: Bankovní převod
***
Detaily platby
Částka transakce: 2 128,00 CZK
Datum transakce: 2023-05-15
Způsob platby: UniCredit
Příjemce platby: czc.cz Rest
Popis platby: Platba za objednávku č. *** na CZC.cz
Na WEBu jsem zjistil, že cena uvedené kamery nyní CZC.CZ byla zvýšena na 2.799,- Kč (cca o 700,- Kč, tj. o 33,3 %).
Nespokojenost s tímto postupem jsem telefonicky oznámil operátorce CZC.CZ dne 27.6.2023.
IP kamera HiLook PTZ-N2204I-DE3(F) - 2,8-12mm 2Mpix, IR 20m
Výměna vadného výrobku vyřízená a uznaná reklamace dle Reklamačního formuláře: *** za nový bezvadný kus.
Považuji dodávku vadného kusu, uznání reklamace a vrácení peněz a následně zvýšení ceny výrobku o 33 % za nekalou obchodní praktiku společnosti CZC.CZ.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Je vhodné proto požádat společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.
Podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku platí, že neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit. Platí přitom, že přiměřená sleva z ceny stojí mimo hierarchii nároků z vadného plnění a je tedy možné ji požadovat mimo tuto hierarchii a přednostně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.