Počet nahlášených stížností: | 171 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 3 |
Ihned od online rezervace vznikali komplikace ze strany zaměstnanců pobočky Čedok.Od zakoupení pobytu a platné smlouvy ihned na pražské pobočce v Praze vznikali poté komplikace od zprostředkovatelů a prodejců Čedok.Později přicházeli emailové informace,že je hotel přeplněný a potom zase volný.Byli z jejich strany takové zmatky,že jsme si raději v záloze hledali další pobyt u jiné CK,abychom vůbec odjeli na dovolenou.Když jsme si našli nový pobyt u jiné CK,tak nám Čedok telefonicky sdělil,že pobyt je v pořádku.Tak jsme zarezervovaný pobyt ihned stornovali a vrátili se zpět k původnímu zaplacenému pobytu od Čedoku.Včera mi bylo sděleno emailovou cestou,že je hotel zase přeplněný.Situace je stále v řešení a od 10.7.2023 máme pobyt zaplacený.Od platné smlouvy neustoupím
STÍŽNOST K PŘEPLNĚNÉMU HOTELU
Stále trvám na danném pobytu,který byl řádně včas zaplacen s platnou smlouvou
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že zájezd je dostupný (v pořádku), měla by být tato informace pravdivá. Pokud navíc spotřebitel po této informaci zájem o zájezd potvrdil, je společnost povinna zájezd spotřebiteli poskytnout.
Podle § 2536 občanského zákoníku platí, že pořadatel může od smlouvy odstoupit pouze v případě, že mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu. V tomto případě se však domníváme, že by se o nevyhnutelné a mimořádné okolnosti nejednalo a pořadatel tak má povinnost zájezd poskytnout za sjednanou cenu.
Podle § 1734 OZ navíc platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Případné zvýšené náklady na zajištění zájezdu by tak neměnily nic na povinnosti zájezd řádně spotřebiteli poskytnout za sjednanou cenu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.