Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před pár měsíci jsem si na portálu ŽhavéNoci.cz pořídil za částku 20 korun zkušební dobu. Den před skončením jsem si opakované předplatné zrušil a pro jistotu den poté si to zkontroloval a teď najednou po 2 měsících se mi strhli peníze a to v nemalé částce, když jsem se poté znovu přihlásil tak předplatné bylo znova aktivní.
Chci navrátit svoje peníze.
|
Tweet |
Jako provozovatel webu zhavenoci.cz je uvedena společnost Kaleton Web s.r.o., proto jsme ji označili jako subjekt této stížnosti.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že předplatné a členství (placené i neplacené) lze zrušit přes sekci Můj účet webové stránky, jejímiž je spotřebitel členem, a to kliknutím na příslušný odkaz vedoucí k odebrání účtu.
Mimo to je možné kdykoliv zrušit předplatné oznámením této žádosti buď telefonicky na čísle 800-144-344 nebo e-mailem na adresu support@zhavenoci.cz. Pro přijetí e-mailové žádosti o zrušení účtu je třeba uvést profilové údaje (uživatelské jméno a e-mailovou adresu), aby mohla společnost ověřit, zda je spotřebitel skutečným majitelem účtu.
Pokud spotřebitel zrušení členství zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné e-mailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní e-mail, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.
Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro ukončení smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.
Pokud byl závazek řádně vypovězen a došlo přesto ke stržení částky z účtu spotřebitelky, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.