Společnost


Globus ČR, k.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#68133Nemožnost vrátit zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2023, před rokem

Štěpánka Kuželova

Znění stížnosti

Dobrý den,
velice nás zklamal přístup pani LK, která nebyla ochotná vyhovět naší podané žádosti a byla k nám velmi nepříjemná!

Volali jsme na zákaznickou linku v Pardubicích, kde jsme vysvětlili problém se zakoupeným zbožím.
Jedná se o nafukovací centrum v hodnotě 1300, bylo zakoupené v akci za 999Kč.
Po rozbalení byl bazén již znečištěn, krabice originálně zabalena a po nafouknouti po hodině utikal.

Na zákaznické lince bylo sděleno, že můžeme dorazit na pobočku a bazén vymění, že máme nárok na odstoupení do 30-ti dnů od zakoupeni zboží.

Z tohoto důvodu jsme tedy vážili cestu, nejsem z Pardubic a chování pracovnice nás velice rozhořčilo.

Není možné říct na zákaznické lince cokoliv a při osobním setkání se vymlouvat, že tam byla druhá směna.

Stižnost na jejich pracovnici jsme posilali již pred tydnem a do dnešního dne nás nikdo nekontaktovat.
Opravdu mě toto chování znepokojuje.

Rádi bychom tedy věděli, na co mame v tomto případě nárok.


Děkuji Kuželová


Produkt

Nafukovací centrum Bestway


Požadované řešení

Vrátit peníze na účet a nečekal 30dni na vyřízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2023 11:29, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však spotřebitel ze zákona nemá, pokud zboží zakoupil v kamenné prodejně.

Pokud však společnost nabízí možnost odstoupení od smlouvy i v případě koupi zboží v kamenné prodejně, řídilo by se toto spotřebitelovo právo ujednanými smluvními podmínkami.

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že výměna zboží za nové je možná ihned, mělo by tak být skutečně učiněno.

Mimo to platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2023 09:55, před rokem

Vážená paní Kuželová, velmi nás mrzí Vaše negativní zkušenost. Situaci jsme prověřili u kolegů z hypermarketu. Vaše reklamace byla zaevidována a bude vyřešena v řádné lhůtě. Věříme, že nám zachováte svou přízeň. Váš Globus

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.7.2023 08:52, před rokem


Štěpánka Kuželova

Vaše odpověď mě opravdu zklamala, vy vůbec neřešíte pochybení Vaší pracovnice!! Přízeń k Vám určitě nezachováme!!!
Dnes přišlo vyjádření, že vracíte peníze a více o spolecnosti Globus nechceme slyšet!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2023 15:46, před rokem

S ohledem na výše uvedená vyjádření (k navrácení peněžních prostředků spotřebiteli) stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.