Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
velice nás zklamal přístup pani LK, která nebyla ochotná vyhovět naší podané žádosti a byla k nám velmi nepříjemná!
Volali jsme na zákaznickou linku v Pardubicích, kde jsme vysvětlili problém se zakoupeným zbožím.
Jedná se o nafukovací centrum v hodnotě 1300, bylo zakoupené v akci za 999Kč.
Po rozbalení byl bazén již znečištěn, krabice originálně zabalena a po nafouknouti po hodině utikal.
Na zákaznické lince bylo sděleno, že můžeme dorazit na pobočku a bazén vymění, že máme nárok na odstoupení do 30-ti dnů od zakoupeni zboží.
Z tohoto důvodu jsme tedy vážili cestu, nejsem z Pardubic a chování pracovnice nás velice rozhořčilo.
Není možné říct na zákaznické lince cokoliv a při osobním setkání se vymlouvat, že tam byla druhá směna.
Stižnost na jejich pracovnici jsme posilali již pred tydnem a do dnešního dne nás nikdo nekontaktovat.
Opravdu mě toto chování znepokojuje.
Rádi bychom tedy věděli, na co mame v tomto případě nárok.
Děkuji Kuželová
Nafukovací centrum Bestway
Vrátit peníze na účet a nečekal 30dni na vyřízení.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však spotřebitel ze zákona nemá, pokud zboží zakoupil v kamenné prodejně.
Pokud však společnost nabízí možnost odstoupení od smlouvy i v případě koupi zboží v kamenné prodejně, řídilo by se toto spotřebitelovo právo ujednanými smluvními podmínkami.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že výměna zboží za nové je možná ihned, mělo by tak být skutečně učiněno.
Mimo to platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kuželová, velmi nás mrzí Vaše negativní zkušenost. Situaci jsme prověřili u kolegů z hypermarketu. Vaše reklamace byla zaevidována a bude vyřešena v řádné lhůtě. Věříme, že nám zachováte svou přízeň. Váš Globus
Vaše odpověď mě opravdu zklamala, vy vůbec neřešíte pochybení Vaší pracovnice!! Přízeń k Vám určitě nezachováme!!!
Dnes přišlo vyjádření, že vracíte peníze a více o spolecnosti Globus nechceme slyšet!!!
S ohledem na výše uvedená vyjádření (k navrácení peněžních prostředků spotřebiteli) stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.