Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#68157Nepřepsané auto na registru vozidel! Opakované výmluvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2023, před rokem

Jiří Liška

Znění stížnosti

Dne 15.6.2023 jsem na pobočce Hradec Králové zakoupil vůz Opel Astra, zaplatil veškeré administrativní poplatky, ihned druhý den jsem odeslal potvrzenou plnou moc, aby společnost Auto Esa mohla provést přepis.

Do dnešního dne to je 28.6.2023 nemám ani doklady od vozu, a ani po kontrole na registru silniční vozidel, není přepis proveden.

Zákon jasně říká : Po prodeji vozidla je třeba dle § 8 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, do 10 pracovních dní podat žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla na registru silničních vozidel.

Po kontaktu přes webový formulář na TP AutoEsa, mi bylo sděleno :
1 : Dobrý den,

Vaše doklady jsou momentálně na registru vozidel, kde probíhá přepis.
Prosíme o strpení registr vozidel již na přepisu pracuje.

Hned jak Vám doklady zašleme přijde Vám SMS.


Valentýna Vlková
asistentka technických průkazů
AutoESA a.s. | Nákupní 389/1 | 102 00 Praha 10
v pátek 23.6

2. Dobrý den, Vaše doklady jsou na registru vozidel hromadném podání, v průběhu tohoto týdne bychom měli vyzvednout (záleží na úřadu) a odeslat doporučeně na Vaši adresu.

S přáním hezkého dne
AutoESA a.s. | Nákupní 389/1 | 102 00 Praha 10
dne 26.6.2023

Dnes je to 13tý den do zakoupení vozu, prosil jsem že dnes potřebuji s vozem odjed - bez dokladu to nelze ( pokuta a hrozí zákaz řízení až na 6 měsíců) doklady nikde

Po opětovném kontaktování - dnes tj. 28.6.2023 mi přišla tato odpověď :

Dobrý den, Vaše doklady jsou na registru vozidel hromadném podání, v průběhu příštího týdne bychom měli vyzvednout (záleží na úřadu) a odeslat doporučeně na Vaši adresu.

S přáním hezkého dne
AutoESA a.s. | Nákupní 389/1 | 102 00 Praha 10

Pro jistotu se ani nepodepíše člověk, který to píše!

Příští týden jsou státní svátky, takže to se opět zřejmě budou vymlouvat.

Je to totální zklamání, zaplatíte si za služby, a ve výsledku jsou to vyhozené peníze, a auto Vám stojí před barákem.

Nevím upřímně kam se obrátit aby se to řešilo, protože Auto esa komunikuje pouze přes email.

Napadlo mě dát podnět na přošetření postupu dané společnosti ohledně registrace vozidel na registr silničních vozidel ?

Mám vůbec nějaká práva v tomto případě jako spotřebitel? Hrozí mi ona 50 000.-kč pokuta za nepřepsané auto?

Liška


Produkt

Opel Astra


Požadované řešení

Co nejrychlejší náprava dané situace - zaregistrování vozu a okamžité zaslání dokladů k mému vozu, již žádná výmluva na úřady. Omluva s benefitem ( například palivo ) vzhledem k tomu, že vůz je nepoužitelný bez dokladu, a byla zaplacena služba přepisu danou společností.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2023 07:36, před rokem

Jak uvádí i sám spotřebitel, v § 8 odst. 2 zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích je uvedeno, že žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla se podává do 10 pracovních dnů ode dne převodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu. Pokud společnost uvádí, že žádost o zápis změny byla podána včas, neměla by spotřebiteli hrozit pokuta pro nedodržení uvedené lhůty.

Zápis změny se provádí bezodkladně (zpravidla na počkání), ve složitějších případech do 30 dnů.

Podle § 10 odst. 2 předá obecní úřad obce s rozšířenou působností po provedení úkonů stanovených v zákoně technický průkaz silničního vozidla, osvědčení o registraci silničního vozidla a popřípadě tabulky s přidělenou registrační značkou nově zapsanému vlastníkovi nebo provozovateli silničního vozidla.

Pokud by se spotřebitel domníval, že služba (zápis změny vlastníka) nebyla poskytnuta nebo byla poskytnuta vadně, mohl by podat reklamaci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2023 14:30, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2023 14:46, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.