Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dcera si zakoupila boty, které nosila necelé tři měsíce u obou se jí odtrhl svršek od podešve. Reklamace byla zamítnuta s tím, že měla přijít v den, kdy jí závada vznikla. Chápu, že k závadě nemohlo dojít u obou bot ve stejném okamžiku, ale vzhledem k tomu, že dcera studuje mimo domov a jiné boty neměla, byla nucena chodit v botech ještě několik dní a přitom se poškodila i druhá. Je jisté, že kdyby jí byla první bota z páru opravena, došlo by, bez ohledu na to, následně k závadě i na druhé botě.
To, že k závadě došlo na obou botách z páru podle mě ukazuje na vadu materiálu nebo jinou výrobní vadu. Závada vznikla chozením nikoli vnějším vlivem a boty jsou snad k chození určeny !
Upozornění, že záruční doba a životnost zboží jsou dva různé pojmy snad neznamená, že boty mají životnost pouhé tři měsíce a taková připomínka v rámci vyřizování reklamace se mi jako zákazníkovi jeví jako zcela nevhodná .
Jenny Fairy 2220277940405
Vrátit peníze
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vada během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na věci při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Společnost CCC Czech, s.r.o. byla o podané stížnosti informována, doposud však neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.