Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, dne 26.6.2023 jsem objednal monitor MSI G2422 za cenu 3392 Kč s dodáním do druhého dne do AlzaBoxu. Objednávka *** mi ale byla bezdůvodně zrušena bez žádných dalších informací. Kontaktoval jsem proto podporu, odkud mi bylo odepsáno toto:
Dobrý deň,
ospravedlňujeme sa Vám za vzniknuté nepríjemnosti.
Na základe prezistených informácií ohľadom Vašej objednávky číslo ***, bohužiaľ počas prepravy došlo k poškodeniu tovaru.
Následne sa balík vrátil späť a objednávka bola zrušená.
Když jsem se dotazoval, jak tedy situaci vyřešíme, přišla odpověď, že zboží už nelze znovu dodat. Rád bych si zboží koupil znovu, ale bohužel slevová akce již skončila a monitor je o 600 Kč dražší, než jsem ho objednával.
Dodat objednané zboží. To, že se při přepravě na straně Alzy poškodilo není bohužel můj problém. Já si objednal zboží za určitou cenu a to mi má být dodáno. Vznikla kupní smlouva a obě strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami.
Podle § 1734 OZ platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se, že spotřebitel by tedy měl mít právo na dodání monitoru za cenu, za kterou jej objednal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a vaše vyjádření.
Zákazník nás informoval již prostřednictvím kontaktního formuláře Stížností, kde jsme s ním celou záležitost neprodleně vyřešili k jeho spokojenosti vystavením nové objednávky s dárkovým šekem. Celková cena se tak rovnala hodnotě původní objednávky a zboží je aktuálně v expedici na zvolené výdejní místo.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Vyřešeno a Alza se sama ozvala s řešením. Škoda, že si člověk musí stěžovat, aby se něčeho domohl... Děkuji.