Počet nahlášených stížností: | 445 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 8 |
Zakoupil jsem si u vás botasky dle nabídky za 1000 kč. Zboží neodpovídá ani obrázku, který presentujete, neodpovídá ani kvalite a navíc ani objednané velikosti. Objednal jsem č. 42, dostal jsem č. 45.
Vzhledem k tomu, že dodávku hodnotím jako podvod, žádám vás o okamžité vrácení částky 1000 kč na můj účet
Žádám též o sdělení adresy, kam mám zboží zaslat.
Pokud mojí reklamaci nevyřídíte do týdne, obrátím se na českou obchodní inspekci a upozorním ostatní zájemce o vaše zboží, aby nic neobjednávali.
Je mi to líto, ale moje velké zklamaní mě již odradilo od nakupování přes internet.
Jinak vlozime veskere nase usili, na vsech nam znamych webovych forech pred touto spolecnosti varovat!
S pozdravem Kříž Vladimír Šluknov
objednany znackove boty adidas velikost 42, prisli gumove hrozne boty, jina barva, nulova kvalita, velikost 45
Odstoupeni od smlouvy, vraceni cele castky - 1000 KC!
Jinak vlozime veskere nase usili, na vsech nam znamych webovych forech pred touto spolecnosti varovat!
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů uplynula, je možné zboží reklamovat. Podle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vady (věc neodpovídá popisu), může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
V obchodních podmínkách na webu rdukaa.com je uvedena společnost FADEL-BEATTY LIMITED z Irska, přičemž další společností, která je uvedena v kontaktech na této stránce je společnost LAYLA LIMITED z Hong Kongu. Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop prostřednictvím e-mailu support@pukrtyuo.com, který je na tomto e-shopu označen za kontaktní e-mail.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky obsahují více společností a nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva, je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.