Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#68235Zneužití platební karty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 28 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2023, před rokem

Ladislava Jankovská

Znění stížnosti

Dobrý den, při kontrole pohybů na účtu *** jsem zjistila, že mi byla 16.06.201, plnění 19.06.2023 ztržena z mého účtu částka 1 690 Kč. Neobjednávala jsem, číslo účtu příjemce chybělo, nebyla jsem na ni ani upozorněna, ani nepřišla faktura, potvrzení objednávky, zkrátka chybí peníze. Na AVG jsem zanevřela v době, kdy mi
začaly reklamy od vás překrývat rozdělanou práci na počítači. Psala jsem např. mail a celý odstavec nebyl vůbec napsán, neboť část plochy překrývala nabídka AVG.
Stále jsem odmítala nabídky AVG. Psala jsem neprodlužovat! Ale nakonec mi byla ztržena jmenovaná částka PŘES ČÍSLO KARTY Ani nevím, na který účet peníze odešly.
PROSÍM NENABÍZET COKOLIV OD AVG, ODEBRAT OTRAVNOU REKLAMU Z OBRAZOVKY.


Produkt

NEOPRÁVNĚNĚ VNIKNUTÍ DO MÉHO UČTU A ODEBRÁNA. ČÁSTKA 1 690 KČ


Požadované řešení

NAVRÁCENÍ ČÁSTKY 1 690 KČ NA MŮJ ÚČET A NENABÍZET ŽÁDNÝ PRODUKT AVG.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2023 12:02, před rokem

V případě, že si podnikatel nechává zasílat (případně strhávat) platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jednou z možností ukončení strhávání plateb může být například zablokování těchto plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením - pokud by závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, ale spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.

Preventivně je možné smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení možného závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.

Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- email: customerservice@avast.com,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00,
- kontaktní formulář: https://support.avast.com/cs-cz/contact/sales_other_general_pc_avast-premium-security#pc.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2023 15:23, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 13:20, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Na AVG jsem zanevřela v době, kdy mi začaly reklamy od AVG překrývat rozdělanou práci na počítači. Psala jsem např. mail a celý odstavec nebyl vůbec napsán, neboť část plochy překrývala nabídka AVG.
Stále jsem odmítala nabídky AVG. Psala jsem neprodlužovat! Ale nakonec mi byla ztržena jmenovaná částka PŘES ČÍSLO KARTY Ani nevím, na který účet peníze odešly.

PROSÍM NENABÍZET COKOLIV OD AVG, ODEBRAT OTRAVNOU REKLAMU Z OBRAZOVKY.

Po delší době jsem obdržela zprávu, že byla má stížnost předána firmě AVG. Od té doby uplynuly spousta času, aniž by se kdokoliv ozval. Nevím, jak se dostali k mým údajům na kartě, pravděpodobně podvodem. Aby se to neopakovalo, musila jsem vyměnit platební kartu. Ale nechci, aby jim to prošlo nebo to vyšumělo. Uvažuji o tom, pokud se nic nevyřeší, obrátit se na policii."

Vyjádření dTestu:
Jestliže spotřebitelka postupovala v souladu s naším původním vyjádřením, a přesto si společnost nadále strhává platby bez právního důvodu z účtu spotřebitelky, doporučujeme se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (odkaz viz výše), jestliže tak spotřebitelka ještě neučinila.

Pokud má spotřebitelka podezření na trestnou činnost společnosti, může se taktéž obrátit na Policii ČR.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla o jejím dalším postupu informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 10:47, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 09:39, před 12 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.