Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přišlo mi zboží, které jsem neobjednala. Při převzetí jsem požadovanou částku zaplatila - 1180 Kč. Kromě toho bylo zboží nefunkční, nepoužitelné, chyběla součástka ke zprovoznění (zastřihovač trávy). Chci zboží vrátit a také vrátit peníze, které jsem při doručení zaplatila. Nechci ani platit poštovné, zboží jsem neobjednala. Chybí český návod, snad jde o Zip Trim.
Požaduji zpět peníze a chci zboží vrátit.
|
Tweet |
K označenému subjektu:
Domníváme se, že společnost Swiss Point Data, s.r.o. je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím.
Vzhledem k tomu, že se nám subjekt, ke kterému tato stížnost směřuje, z poskytnutých informací od spotřebitele nepodařilo dohledat, bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.
Obecně k odstoupení od smlouvy a k reklamaci:
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Jestliže si spotřebitel zboží neobjednal, má dle našeho názoru právo na odstoupení od smlouvy (neboť se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory/distančním způsobem).
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že má-li věc vadu, může spotřebitel zboží reklamovat. Podle § 2169 občanského zákoníku může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před zaplacením jakékoliv částky ověřili, za co platí a komu peníze jdou.
Pokud by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz