Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.7.2023 jsme odjeli ze Semil na Hejnické slavnosti. Odjezd vlaku ve 12,44 hod z Hejnic byl zpožděn kvůji motorovému vláčku Hurvínek s jeho retro jízdou. Pokladní říkala, že mimořádně kvůli pouti v Hejnicích musíme přestoupit v Raspenavě na vlak do Liberce, který na nás určitě počká. Bohužel, vlak do Liberce odjel minutu před naším příjezdem.Stalo se to zřejmě nedotatečnou komunikací personálu ČD.Jinak si to neumím vysvětlit. Další spoj jel za hodinu, ve 13,59 hod. V Raspenavě na nádraží není nic a nás tam zůstalo asi 30 osob.
Hodina čekání byla dost dlouhá. Vlak ve 13,59 měl 5 minut zpoždění, takže pokračování v jízdě do Semil bylo ohroženo, protože v Liberci zbyl čas na přestup pouze 2 minuty. Jen díky tomu, že vlak Arrivy čekal na jiný přípoj jsme tento stihli. Do Semil jsme přijeli v 15,59 hodin, tedy o hodinu později.
Rádi jezdíme vlakem kvůli pohodlí, proto doufáme, že se nám víckrát taková nepříjemnost nepřihodí. Pochopím technické problémy nebo jiné komplikace, ale toto nepatří ani do jednoho z toho. Nevím proč vlak v Raspenavě ujel, když kvůli slavnostem v Hejnicích se tam mimořádně muselo přestupovat. Věřím, že v této věci provedete nápravu a těším se na další cesty.
Nápravu vidím ve zlepšení komunikace zaměstnanců ČD a jejich informovanosti. Vrácení peněz nepožadujeme, protože cestu jsme nakonec uskutečnili i když s nepříjemnostmi.
|
Tweet |
Otázka čekání přípoje na zpožděný vlak není regulována žádnými obecně závaznými právními předpisy. Její řešení tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat.
Dle dostupných informací je základní čekací doba u všech vlaků ČD stanovena na 5 minut. Ve výjimečných případech je možné čekání návazného vlaku zvýšit, tuto možnost prověřuje vlakový doprovod.
Více informací ohledně podmínek uplatnění nároku na odškodnění nalezne spotřebitel zde: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat:
- elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo
- písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1.
Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.