Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#68256Nekomunikace ani po 30denní lhůtě po reklamování zboží z e-shopu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2023, před rokem

Tomáš Římský

Znění stížnosti

18.5.2023 jsem v Lidl shopu objednala Šicí stroj SILVERCREST SNM 33 C1. Zboží dorazilo 22.5.2023. Byl to dárek babičce k narozeninám. 28.5. po rozbalení jsme zjistili že šicí stroj je naprosto nefunkční. Samozřejmě elektrikář zkontroloval, zda jde proud do stroje přes pedál. Vše bylo v pořádku, ale stroj ani neškytnul.
Okamžitě jsme podali reklamaci přes formulář na stránkách LIDL. 28. 5. 2023, 10:51 Přišla automatická odpověď z noreply@lidl.cz s číslem případu *** že požadavek byl postoupen k vyřízení příslušnému oddělení. 30. 5. 2023, 8:39 přišel další e-mail tentokrát z hotline@lidl.cz v podobném znění, že požadavek postupují na příslušné oddělení. To byla dosud poslední komunikace za strany LIDLu. Na zákaznickou linku jsme volali 1.6.2023 v 10:37 a 12.6.2023 v 14:49, pokaždé nám bylo sděleno že na reklamaci mají 30 dnů a že se do té doby někdo ozve. Dále jsem ještě reklamaci urgovala e-mailem 12.6.2023 v 15:11.
Nakonec jsem dne 28. 6. 2023 v 7:48 poslala na hotline@lidl.cz oznámení o odstoupení od kupní smlouvy s dodatkem, že pokud nenastane komunikace budu věc řešit přes ČOI. Znovu dosud bez odezvy.


Produkt

Šicí stroj SILVERCREST SNM 33 C1


Požadované řešení

Komunikace a vrácení celé kupní ceny v zákonné lhůtě od odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2023 14:25, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, přičemž uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Lidl Česká republika v.o.s., Nárožní 1359/11, 158 00 Praha. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.7.2023 07:41, před rokem

Dobrý den, pane Římský. Děkujeme za Vaši zprávu. Doporučujeme Vám, abyste zaslal urgenci na e-mail hotline@lidl.cz. My zde na dTestu nejsme on-line propojeni. Za komplikace se omlouváme a přejeme pěkný den, S pozdravem Lidl v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.7.2023 12:19, před rokem


Tomáš Římský

Na urgence na mail hotline@lidl.cz nikdo nereaguje jak je psáno výše. Nicméně pár dní po vložení této stížnosti přišel omluvný mail s formulářem a PPL štítkem pro vrácení zboží. Tak to zřejmě doputovalo off-line :). Teď ještě zda bude v zákonné lhůtě vrácena kupní cena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.7.2023 15:26, před rokem

Prosím o uzavření. Veškeré informace jsme sdělili. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2023 16:35, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat, zda byly peníze vráceny včas, a případně uzavřel stížnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 15:03, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.