Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Vivre před časem bez předchozího upozornění ukončila činnost a jelikož jsem u nich na svém zákaznickém účtu měla nevyčerpané kredity, žádám o jejich proplacení. Jedná se o finanční prostředky, které byly kompenzací za předchozí uznanou reklamaci výrobku. Reklamace totiž společnost neřešila vrácením peněz, ale byly mi vždy připisovány kredity, které bylo možno použít pouze na další nákup, nebylo možné je nijak vybrat, nebo si je nechat proplatit. 1 kredit odpovídal 1,- Kč. Jejich přesnou výši neznám, protože jsem nepředpokládala že společnost bez upozornění ukončí činnost. Jedná se ale asi o 300,- Kč. Několikrát jsem Vivre.cz e-mailem kontaktovala, ale nikdy mi nebylo odpovězeno a telefony nikdo nezvedá.
Proplacení kreditů ze svého zákaznického účtu.
|
Tweet |
Vznikla-li na straně prodávajícího povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Vivre Deco SA, Bukurešť 5, Bulevard Tudor Vladimirescu č. 22, Green Gate Office, Romania.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Rumunsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.