Společnost


Vivre Deco SA

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68286Nevrácené finanční prostředky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.07.2023, před rokem

Jitka Zaoralová

Znění stížnosti

Společnost Vivre před časem bez předchozího upozornění ukončila činnost a jelikož jsem u nich na svém zákaznickém účtu měla nevyčerpané kredity, žádám o jejich proplacení. Jedná se o finanční prostředky, které byly kompenzací za předchozí uznanou reklamaci výrobku. Reklamace totiž společnost neřešila vrácením peněz, ale byly mi vždy připisovány kredity, které bylo možno použít pouze na další nákup, nebylo možné je nijak vybrat, nebo si je nechat proplatit. 1 kredit odpovídal 1,- Kč. Jejich přesnou výši neznám, protože jsem nepředpokládala že společnost bez upozornění ukončí činnost. Jedná se ale asi o 300,- Kč. Několikrát jsem Vivre.cz e-mailem kontaktovala, ale nikdy mi nebylo odpovězeno a telefony nikdo nezvedá.


Požadované řešení

Proplacení kreditů ze svého zákaznického účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.7.2023 08:21, před rokem

Vznikla-li na straně prodávajícího povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Vivre Deco SA, Bukurešť 5, Bulevard Tudor Vladimirescu č. 22, Green Gate Office, Romania.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Rumunsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2023 15:12, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.