Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dnes jsem zakoupil notebook Lenovo IdeaFlex 15, u kterého prodejce inzeroval, že má podsvícenou klávesnici. Po uvedení do provozu jsem zjistil, že podsvícenou klávesnici notebook nemá. Rád by jsem uplatnil žádost na slevu podle ě § 2169 odst. 3 Spotřebitelského zákona (Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.). Ale prodejce mi tvrdí, že to není možné jelikož to není jejich chyba. A přitom mi jejich operátor řekl, že výrobce uvádí, že notebook podsvícení klávesnice nemá a že je to chyba v popisku.
Děkuji Čížek
Výrobce: Lenovo, P/N: 59426037
sleva z prodejní ceny
|
Tweet |
Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí podle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, že věc má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, anebo na základě jimi prováděné reklamy. Pokud má spotřebitel náležitě zdokumentováno, že v době nákupu výrobku byl prodejcem vadně informován o vlastnostech zakoupeného zboží a na základě takto vadně podané informace se rozhodl pro koupi výrobku, bude jeho reklamace oprávněná pro nesoulad skutečných a propagovaných vlastností výrobku. Vlastnosti zakoupeného notebooku neodpovídají popisu na webových stránkách prodejce, a tudíž nebyla splněna jakost výrobku.
Pokud tedy spotřebitel zakoupil výrobek, na kterém při jeho prohlídce objevil vadu nebránící používat věc k obvyklému účelu, může požadovat v souladu s § 2169 odst. 3 občanského zákoníku přiměřenou slevu z ceny. Spotřebitel může využít k žádosti o slevu vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
www.dtest.cz/clanek-3277/zadost-o-slevu-pro-vady-vyrobku-nebranici-jeho-uzivani
Zákon pracuje s termínem „přiměřená sleva“, který ale dále nedefinuje. Aby sleva byla skutečně přiměřená, mělo by stanovení výše slevy vycházet z povahy a rozsahu vady ve vztahu k hodnotě věci. Doporučujeme se s prodávajícím na výši slevy dohodnout. V opačném případě by musel o výši slevy na návrh jedné ze stran rozhodnout soud.
Požadavek na slevu z důvodu vady zahájí klasické reklamační řízení a prodávající musí o něm rozhodnout a o výsledku vyrozumět spotřebitele nejpozději do 30 kalendářních dnů.
Dobrý den,
zboží jste zakoupil 22.5., chyba v popisu byla bohužel již u výrobce. Dle reklamačního technika jste vznesl požadavek na vrácení zboží a byl vám 26.5. vystaven dobropis, který jste využil na nákup jiného notebooku.
Nerozumím tedy stížnosti.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
stížnost jsem podával ještě před vrácením produktu a pak jsem to kvůli vrácení produktu vypustil z hlavy. Stížnost uzavírám, ale stejně mi přijde směšné, že jako odškodnění mi byl nabídnut poukaz v mizerné hodnotě 350Kč na nákup u vaší společnosti.
S pozdravem Ladislav Čížek