Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po cca 2 mesích používání tabletu Sony Xperia Z2 mi na něm praskl display. Stalo se tak při jeho čištění, hadříkem a speciálním roztokem na čištění displayů tabletů. Praskl formou mikro praskliny, od spodní hrany přes pravý spodní roh. Při číštění jsem pochopitelně nepoužil nadměrnou sílu, ani jsme se nechoval v rozporu s libovolným paragrafem návodu k použití. Forma praskliny přesně odpovídá stížnostem nespokojených uživatelů zařízení Xperia řady Z na samovolné prasknutí dotykové vrstvy, které lze na Internetu v hojné míře najít.
http://www.xperiastudio.com/blog/xperia-news/sony-will-repair-certain-cracked-displays-for-xperia-z-series-suggests-leaked-info
Servis i prodejce záruční opravu odmítli s tím, že "Tablet vykazuje mechanické poškození v oblasti LCD. MT nesplňuje podmínky a předpoklady záruční opravy".
Důvody pro neuznání reklamace, tj. "MT nesplňuje podmínky a předpoklady záruční opravy", jsou podle soudního znalce právně irelevantní, protože nejsou v žádném dokumentu, který je součástí balení zařízení, definovány a ani jsem s nimi nebyl žádnou jinou formou prodejcem seznámen.
Já jsem samozřejmě odmítl placenou opravu, neboť se cítím rozhodnutím servisu poškozen. 99% poškození v oblasti LCD jsou mechanická, je ale třeba odlišit, jak vznikla. V tomto případě nejde o žádného pavouka, vzniklého pádem nebo použitím hrubé síly, ale o mikro prasklinu, pouhým okem prakticky neviditelnou. Běžné čištění v souladu s návodem k použití tablet musí vydržet, v opačném případě vykazuje výrobní závadu.
Prostřednictvím Sony Mobile jsem se snažil dospět k dohodě, avšak marně. Zeptali se servisní organizace, která trvá na svém původním vyjádření.
Aktuálně problém řeším se soudním znalcem, ale abych neplýtval penězi na různých stranách, využívám ještě této, zřejmě poslední možnosti, jak věc vyřešit před tím, než se problému ujme právník.
Sony Xperia Z2 tablet
Záruční oprava
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Jestliže prodejce reklamaci neuznává, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.
Dobrý den pane Biško,
servis vyhodnotil Vaší reklamaci takto: Tablet vykazuje mechanické poškození v oblasti LCD. MT nesplňuje podmínky a předpoklady záruční opravy.
Pokud s tímto řešením nesouhlasíte, prosím nechte si udělat znalecký posudek.
Děkuji za pochopení a omlouvám se za komplikace s produktem
Lukáš Boček
Manažer reklamací
Dobrý den pane Bočku,
děkuji za Vaše vyjádření. S ohledem na konzultaci se soudním znalcem měním požadavek na řešení ze záruční opravy na odstoupení od smlouvy s vrácením peněz. Soudní znalec očekává, že jeho zkoumání tablet ještě více poškodí...
S pozdravem, Martin Biško
Společnost CZC.cz s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Jelikož ani jedna ze stran sporu již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit, stížnost uzavíráme.