Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
jsem majitelem několika tel.čísel s různými tarify, a dne 9.3.2015 mi na jedno z nich byla formou SMS nabídnuta služba navýšení dat 1 GB za 99,-měsíčně a že to mohu aktivovat i formou webového odkazu v této SMS.
Přes tento odkaz se mi to nepodařilo aktivovat a při osobním kontaktu na pobočce Vodafonu a i po kontaktování zákaznické linky mi bylo zděleno,že tato služba mi nemůže být aktivována z důvodu toho, že můj tarif je nízký a nesplňuje podmínky. Bylo mi řečeno, že mi mohou za 99,- navýšit data jen o 250 MB. Namítala jsem , že mi bylo nabídnuto něco co mi nechtějí dát a že jde o klamání zákazníka mi bylo řečeno, že se to prověří a ozvou se mi.
Vzhledem k tomu, že se nikdo neozval, jsem 15.5.2015 znovu navštívila osobně Vodafone pobočku v Brně-Globusu, kde jsem chtěla aby mi byla aktivována nabídnutá služba z SMS, slečna mi zdělila, že to nejde, kvůli nízkému tarifu, že tuto nabídku pro můj tarif nelze poskytnou a že mohu pouze udělat reklamaci nebo si vzít 250 MB za 99,-.
Ten den, 15.5.2015 jsem přes Vodafone linku péče o zákazníky, udělala reklamaci na to, že mi nabídnutá služba nebyla poskytnuta.
21.5.2015 mi došla informační SMS, že reklamace je vyřízena, volala sem opět na zákaznickou linku Vodafone péče o zákazníka v cca 16.06 hod a ptala se jakým způsobem byla reklamace vyřízená, bylo mi řečeno, že došlo k chybě při zaslání SMS, ale vzhledem k tomu , že o službu mám zájem bude mi do 24 hod. aktivována a to konkrétně 1GB za 99,- a že mi bude zaslána SMS o aktivaci.
22.5.2015 v cca 19.45hod kdy mi žádná SMS o aktivaci nedošla a na webu-můj Vodafone, jsem zjistila že je to stále v řešení s předpokládaným datem vyřešení 24.5.2015, jsem opět volala na zákaznickou linku a tam mě sl.-paní? V. řekla, že neví kdo mi co předchozí den řekl, ale že je reklamace v řešení a že mi služba 1GB za 99,- nemůže být aktivována z důvodu že mým tarifem nesplňuji podmínky, a tak mi mohou dát jen 250MB za těch 99,- a že to bude řešit až v pondělí a zavolá mi.
Cítím se oklamaná, protože mi byla dána nabídka služeb a bylo mi odepřeno ji využít, nebyla mi poskytnuta služba o kterou mám zájem.
Byla jsem uvedena v omyl, kdy mi operátor na lince lhal a to dvakrát, když mi řekl že mi do 24hod aktivuje službu o kterou mám zájem, 1GB za 99,-.
Navíc jsem diskriminovaná tím , že reklamní SMS neuváděla podmínku výše tarifu k aktivaci.
A jsem poškozená tím , že sem nemohla využít nabízenou službu už v tom březnu.
Jsem velmi překvapená, že firma jako Vodafone neumí uznat chybu, omluvit se a poskytnout zákazníkovi co mu nabízí, Ve svém kodexu mají mj. co slíbíme to splníme a toto tedy rozhodně neplatí.
Děkuji Magda Hudečková
nabídka navýšení dat 1GB za 99,- za měsíc formou SMS dne 9.3.2015
očekávám, že mi nabídnutá služba bude aktivována, a nebude mi bráněno za 99,- mít 1GB dat, omluva od společnosti, finanční kompenzace za dobu kdy jsem nemohla čerpat nabídku a musela si za data navíc připlácet
|
Tweet |
Společnost by měla řádně informovat o podmínkách uplatnění slevy a ty dodržet při poskytování slevy jejím zákazníkům. V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku, které je způsobilá ovlivnit rozhodování spotřebitele.
Smlouva musí obsahovat i údaje sdělené spotřebiteli před jejím uzavřením. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají. Uzavřená smlouva musí být v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější.
Nabídka, nebo informace od operátora tedy společnost zavazuje, nicméně v tomto případě je podstatnou otázkou možnost prokázání daných skutečností spotřebitelem.
Hezký den, paní Hudečková,
je mi líto, že jsme vás takto zklamali, nebylo to určitě úmyslem. Podle toho, co jsem zjistil, se jednalo o SMSku, která vám vůbec neměla být odeslána a šlo o chybně poslanou zprávu. Za to se vám samozřejmě omlouvám. Podle mých informací vám už kolegové nabídli i kompenzaci, kterou jste ale zatím nepřijala.
Jak jste sama uvedla, služba Zvětšení datového balíčku má 2 varianty a u tarifů se základním objemem dat do 499 MB dochází k navýšení o 250 MB. Proto vám nemůžeme k takovému tarifu zařídit navýšení o 1 GB, protože takovou nabídku vůbec nemáme, ani v Ceníku ji nenajdete.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den pane Ullmann,
pokud jste se řádně informoval o konkrétním znění nabídky ve Vámi poslané SMS, jistě víte, že jste mi nenabídli službu zvětšení datového balíčku, která má podle Vás dvě varianty, nýbrž konkrétní nabídku zvětšení dat o 1GB za 99,-, tedy podle Vás,jednu z konkrétních variant, o kterou mám zájem a další podmínky využití tam uvedené nebyli a až dodatečně jste mě o nich informovali když jste mi odmítli využít 1GB za 99,- a místo toho nabídli druhou variantu 250MB za 99,-, pro mě nevýhodnou.
Ano,slečna Voříšková, mi posléze nabídla jako kompenzaci zvětšení dat o 250MB na tři měsíce zdarma, ale vzhledem k tomu, že za každé připojení nad rámec dat teď platím 49,- , tak za dobu kdy to s Vaší společností řeším a vzhledem k nabídce 1GB za 99,- mi to nepříjde vůbec odpovídající a vyhovující. Moje výpisy čerpání máte, zpočítejte si kolik měsíčně platím za data nad rámec..
Děkuji Vám za omluvu, ale vyjádření dTestu o tom , že nabídky a informace společnost zavazuje a také vy jste mě řádně neinformovali o podmínkách využití nabídky, ale až doatečně a já tedy trvám na nabídce kterou jste mi dali formou sms, kterou mám uloženou a mohu Vám ji předložit, a poukazuji také na telefonní hovor, kde mi Váš pracovník zdělil 21.5. v cca 16.06hod., že mi do 24hod. bude aktivováno zvětšení dat 1GB za 99,-, Tyto hovory jsou nahrávané,jak upozorňujete, takže nebude jistě těžké to prokázat.
Jako nespokojený zákazník s nabízením a poskytováním Vašich služeb a reklamací, mě při Vašem dalším odmítnutí služeb, které jste mi nabídli za podmínek které tam byli uvedené, zřejmě nezbude nic jiného, než informovat českou obchodní inspekci a požádat ji, aby prošetřila zda nejde o nekalé obchodní praktiky Vaší společnosti.
Pevně věřím, že Vaše společnost opravdu co slíbí-to splní, jak máte uvedeno ve svém kodexu na svých stránkách a umožníte mi platit Vám 99,- za 1GB, koneckonců co Vám vtom i po technické stránce brání?
S pozdravem Magda Hudečková
Hezký den, paní Hudečková,
vyjádření, které jsem vám zde mohl poskytnout, už znáte. Bohužel, ani stroje, ani lidé nejsou neomylní, chybně poslanou SMSku nikdy 100% vyloučit nemůžeme. Je samozřejmě na vás, zda naši omluvu přijmete či nikoliv. Jak jsem zmínil, službu Zvětšení datového balíčku k tarifům do 499 MB se zvětšením o 1 GB vůbec nenabízíme.
Máte pochopitelně možnost podat také oficiální reklamaci a kolegové z Reklamačního oddělení vám pošlou podrobné vyjádření. Reklamaci můžete podat i online přes tento odkaz: https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den, pane Ullmanne,
Jestli tomu dobře rozumím, zaujali jste stanovisko , že mi byla chybně zaslaná sms, nabídku v ní mi poskytnout nemůžete, protože takovou nabídku pro můj nízký tarif nemáte v nabídce.
No, to už jsem slyšela při vyřizování reklamace od Vašich operátorů, jediné co jsem se od Vás navíc dozvěděla, je omluva.
Když jsem moji situaci řešila, přes Vaši zákaznickou linku, nebylo mi zděleno, že nejde o oficiální reklamaci, to je pro mě nová informace od Vás, pokud mě tedy odkazujete na online odkaz podání jak Vy říkáte oficiální reklamace, podle Vás, mi pošlete podrobné vyjádření, chápu to správně , že Vaše společnost tento případ má za uzavřený a více, než mě o něm podrobněji informovat ,už pro mě udělat nemůžete-nechcete?
No písemné vyjádření od Vaší společnosti je zřejmě dobrý nápad, vzhledem k tomu, že komunikace s Vašimi operátory může být z vlastní zkušenosti zavádějící a uvádějí někdy matoucí a nepravdivé informace, jak jsem Vám uvedla, mimochodem o tom jste se také informoval? Pustil jste si nahrávaný hovor , kde mi bylo řečeno, že mi službu do 24hod. aktivujete ?
Jako zákazník mám právo využít nabídku společnosti ,tak jak mi byla nabídnuta,1GB za 99,-, pokud se nedomluví obě strany na úpravě podmínek, což jsme se nedomluvili, protože pro mě je Vaše nabídka 250MB za 99,- nevýhodná,a dodatečná informace o výši tarifu nutném pro využití služeb je navíc zřejmě nekalá obchodní praktika.
Vy jako společnost poskytující služby máte povinnost službu poskytnout, pokud je zboží na skladě, pokud tomu nebrání ani místní a technické podmínky.
Pokud dle místních a technických podmínek mohou být Služby Poskytovatelem řádně poskytovány, zavazuje se Poskytovatel příslušnou Službu zřídit
(aktivovat).-jak je uvedeno i v - Rámcové smlouvy o prodeji zboží a poskytování služeb Vodafone OneNet společnosti Vodafone Czech Republic a.s.
Takže zřejmě i porušujete svoje vlastní rámcové smlouvy o prodeji zboží a poskytování služeb.
Jako zákazník a spotřebitel, který má svoje práva,které Vaše společnost potlačuje, se tedy budu muset obrátit na příslušné instituce,např. český telekomunikační úřad, ČOI apod., protože Vy zřejmě tuto situaci více řešit nechcete.
Děkuji dTestu za příležitost můj případ vyřešit.
PS: Pane Ullmann,bývá dobrým zvykem oslovení Vy, Vás, Vaše apod. uvádět velké písmeno jako projev úcty, jako zákazník s kterým řešíte nepříjemnosti Vám mohu říci, že to na mě nepůsobí dobře.
S pozdravem Hudečková
Z návrhu na uzavření smlouvy, neboli nabídky, musí být zřejmé, že ten, kdo ji činí, má úmysl uzavřít určitou smlouvu s osobou, vůči níž nabídku činí. Je proto podstatné, jak byla nabídka formulována. Pokud byl v nabídce stanoven okruh zákazníků, kterým je nabídka adresována, alespoň vyjádřením podmínek pro poskytnutí služby, není přijetí nabídky jinou osobou právně relevantní. Postačí, pokud lze alespoň z příslušného webového odkazu zjistit, komu je nabídka určena.
V opačném případě je nabídkou navrhovatel vázán. Není-li nabídka neodvolatelná, lze ji odvolat jen pokud odvolání dojde druhé straně dříve, než ta odeslala přijetí nabídky.
Neplatnosti právního jednání pro omyl se může dovolávat jen ten, kdo byl v omyl uveden druhou stranou.
Hezký den, paní Hudečková,
na základě zprávy na serveru třetí strany (mimo Vodafone) nemám oprávnění řešit stížnost detailně. S ohledem na bezpečnost dat nemohu procházet informace na účtech našich zákazníků, pokud se nejedná o ověřenou zprávu. Dotazem na kolegy jsem získal alespoň stručné informace o tom, že jste nás již kontaktovala i telefonicky.
Z toho důvodu jsem Vám nabídl využití oficiálního postupu - podání reklamace, následně kolegové vše detailně prověří a dostanete od nás vyjádření.
Děkuji za připomínku ohledně vykání a velkého písmene. Není mým záměrem být nezdvořilý, nicméně v češtině se velké "V" nebo "T" při vykání/tykání používá obvykle pouze v psané (písemné) korespondenci. Proto při psaní na internetu používáme malé písmeno vzhledem k menší formálnosti tohoto prostředí. Pokud nás kontaktujete písemně nebo např. přes zmíněný Reklamační formulář, samozřejmě se už styl psaní trochu liší. V této zprávě jsem tedy na Vaše přání způsob psaní změnil.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den, došlou zprávu přikládán v příloze, níže píši přepis textu:
Dobrý den, pokud se Vám stává, že během měsíce vyčerpáte základní objem dat Vašeho tarifu,aktivujte si službu Zvětšení datového balíčku. Za pouhých 99Kč měsíčně získáte 1GB dat navíc,aby Vás nic nezpomalovalo.Službu si snadno pořídíte na stránce http://tam.je/více. Váš Vodafone (OS zrušte na *77)
Myslím, že je jasné , že tato nabídka mi byla udělena, a že jiné podmínky využití služby v ní nejsou, i v textu zmíněnou podmínku? že během měsíce vyčerpám základní objem dat mého tarifu mimochodem plním,mohu doložit výpisy z vyúčtování,kde si připlácím za data, protože mi nestačí, takže nevidím žádné pochybnosti o tom že mám právo nabídku využít.
V tomto textu není uvedeno ani to, že musím plnit nějaký tarif, nejsou zde ani odkazy na blížší nebo dodatečné informace, a až po mé snaze si službu zřídit, mi byla služba odepřena a navíc mi bylo dodatečně řešeno že nesplňuji podmínky využití, které tedy nikde uvedeny nejsou.
Zajímalo by mě co ještě mohu udělat, aby mi byla služba poskytnuta?
Podle vyjádření pana Ullmanna, to Vodafone zjevně nechce řešit přes internet a Vaši poradnu, takže se domnívám ,že tady se asi nedomluvíme,přesto děkuji za možnost vyřešení mé situace a za Vaše vyjádření.
Děkuji za odpověď
Hudečková
Z uvedeného textu nabídky nevyplývá, že by příjemce musel splňovat zvláštní podmínky pro uzavření smlouvy. Nabídka také obsahuje základní zákonné předpoklady; je z ní zřejmý úmysl uzavřít smlouvu s adresovanou osobou a poskytnout plnění v daném rozsahu za příslušnou cenu. Prostým přijetím nabídky je tedy smlouva uzavřena a strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Není-li možné nabídku přijmout způsobem, který sama stanoví (aktivací na internetové stránce), nevylučuje to alternativní možnost přijetí (např. ústně).
Je také třeba přihlédnout k obsahu smlouvy a obchodních podmínek, zda a případně jakým způsobem upravují možnost rozšíření stávajících služeb.
Pokud se spotřebitelka domnívá, že ji nejsou poskytovány služby ve smluvené kvalitě za ujednanou cenu, je možné toto u operátora reklamovat do dvou měsíců ode dne vadného poskytnutí služby. Bude-li reklamace ze strany operátora zamítnuta, lze podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
Společnost Vodafone Czech Republic a.s. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Dobrý den, firma Vodafone mě dále již pouze informovala o blížícím se termínu konci smlouvy, který když sama neprodloužím , tak nebude pokračovat. Takže věc vyřeším zřejmě změnou operátora. Děkuji dTestu, děláte dobrou práci .
Vzhledem k tomu, že se společnost rozhodla v řešení stížnosti nadále nepokračovat, jsme nuceni stížnost uzavřít. Služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti a není možné vynucovat součinnost podnikatele.
V případě potřeby další konzultace se však spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.