Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
uazavřela jsem v květnu smlouvu s O2 (TV + Internet). Během měsíce června a začátku července mi nešly kanály na TV. Dnes jsem zjistila, že je třeba mimo modemu také zakoupení setopboxu. To je ovšem informace, kterou mi nikdo předtím neřekl. Dala jsem výpověď ze smlouvy a jelikož je modem koupený, musím nyní zaplatit přes 4 tisíce korun.
Modem bych alespoň ráda prodala, ale součástí není záruční list a reklamovat v záruce mohu pouze já (na základě faktury).
Žádám o náhradu škody, která mi vznikla zatajením zásadních informací při uzavření smlouvy.
Hana Maničová
VDSL moderm pro chytrou sít O2 Comtrend VR-3047eu
Žádám o odpuštění doplatku za modem - vrátím poskytovateli.
|
Tweet |
V současné době už zřejmě není odstoupení od smlouvy možné, ale je možné smlouvu vypovědět s již zmíněnou 30denní lhůtou. Pokud spotřebitel vypověděl smlouvu již dříve, musí společnost jeho rozhodnutí respektovat.
Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno. Jestliže však při sjednávání smlouvy byl spotřebitel zaměstnancem informován o možnosti zrušení smlouvy "bez závazků" a i o možném navrácení modemu, je takové jednání závazné pro společnost dle § 430 občanského zákoníku.
Podnikatel by byl povinen vzít si modem zpět také v případě, že byl pouze zapůjčen v rámci zakoupené služby a pokud je to takto uvedené ve smlouvě, nikoliv však pokud byl modem koupen na splátky od daného podnikatele.
V tomto případě se však domníváme, že by se mohlo jednat o uvedení v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
mrzí nás projevená nespokojenost.
Abychom mohli tuto situaci prověřit a seznámit se se všemi informacemi, požádáme o doplnění čísla služby či čísla zákaznického účtu, společně s datem narození majitele a odkazem na tuto stížnost, na e-mail info@o2guru.cz.
Rádi následně vše prověříme a zašleme Vám vyjádření.
S pozdravem
Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.