Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Zakoupila jsem ruční vysavač Rowenta RH9890WO X Force Flex 11.60 agua na e-shopu Alza.cz. Po roce a půl používání vysavač přestal z ničeho nic fungovat (po uložení do nabíjecí jednotky chvíli blikají modré světla a hned následně červené, vysavač se ale vůbec nenastartuje)
Vysavač jsem používala pouze ke klasickému vysávání menšího bytu v prostorách, které jsou pro tento typ domácího ručního vysavače. Vysavač jsem po každém použití standardně očistila a omyla dle instrukcí v manuálu, na mokré čištění jsem ani nikdy nepoužila, přesto, že je k tomu také určený. Přesně jsem dodržovala všechny pokyny pro údržbu a pravidelně jsem čistila všechny PŘÍSTUPNÉ části vysavače. Dle mého je závada v nabíjecí části na kterou se vztahuje dvouletá záruka. Vysavač nebyl vůbec nijak poničený. A přesto mi přišlo k vyjádření zamítnuté reklamace odůvodnění "Servisním střediskem byla zjištěná nedostatečná údržba a z tohoto důvodu byla reklamace autorizovaným servisem zamítnuta bez opravy."Již jsem zde četla úplně stejnou stížnost od pána s naprosto stejným problémem a další co se začínají hromadit v recenzích, jde vidět, že se jedná o problémový model a mrzí mě, že společnost všechny lidi odbývá stejným nesmyslným výrokem místo, aby se k věci postavila, jak spotřebitelský zákon káže! Po roce a půl používání tímto způsobem nesmí k jeho zníčení prostě dojít. Postup číštění bylo naprosto v souladu s dodaným manuálem. Vzhledem k vysoké ceně vysavače mi opravdu nepřijde férové v záruční době nevyřešit reklamaci tímto tvrzením. Volala na dostupnou linku Alzy, kde mi operátor nebyl schopen dát ani příslušný kontakt na servis, kde takto rozhodli a ani jiné další stanovisko.
Pokud ani já nepochodím zde s touto stížností, jsem připravena předat věc k projednání soudnímu znalci případně ČOI...
Tyčový vysavač Rowenta RH9890WO XFORCE FLEX 11.60, produkt ROWTV742
Požaduji po společnosti vyřešení reklamace výměnou za nový model, opravou stávajícího modelu nebo případnou finanční kompenzací s možností odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ jsme již přijali v rámci oddělení péče o zákazníky a nadále se mu budeme věnovat s nejvyšší prioritou. Nyní vyčkáváme na zaslání fotodokumentace, kterou jsme vyžádali přímo u autorizovaného servisu. Jakmile pro Vás tedy budeme mít vyjádření k reklamaci, budeme Vás neprodleně kontaktovat.
Přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.