Společnost


EURONICS ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#6833Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2015, před 10 lety

Magda Bočanová

Znění stížnosti

Vlastním telefon Samsung Galaxy S3 mini, který jsem již čtyřikrát reklamovala kvůli stejné závadě - samovolně se restartuje, displej občas nereaguje na dotyk (je nutné displej vypnout a znovu zapnout) a displej se posunuje doleva.
Dvakrát reklamace byla uznána, dvakrát ne. V rámci druhé reklamace stav telefonu došel do takové fáze, že se nafoukla baterie a telefon se restartoval nonstop. Byla vyměněna baterie a displej, ale závada se opakovala, proto jsem telefon znovu reklamovala. V posledních neuznaných reklamacích bylo jako důvod uvedeno, že "instalace nesprávně funkčních aplikací třetích stran mohou výrazně ovlivnit funkce a vlastnosti přístroje a za jejich obsah nenese výrobce ani prodejce zařízení žádnou zodpovědnost". Ještě ten den po vyzvednutí z reklamace (po navrácení telefonu na stav výrobních dat - tedy bez žádných aplikací) se mi telefon začal opět restartovat. Ráda bych podotkla, že jsem k reklamaci přiložila i screenshoty (vyfocení obrazovky) posunutého displeje, na to však vůbec nebylo reagováno.
Kontaktovala jsem reklamační oddělení společnosti Euronics a požadovala bližší vysvětlení závady telefonu - byla jsem ochotna přijmout skutečnost, že na vině je aplikace a zajímalo mě,jak mohu závadě předejít (jedná se o smartphone a používání aplikací se předpokládá). Také mě zajímalo, jak je možné, že stejná závada byla dvakrát uznána a najednou by měla být na vině třetí strana. Bylo mi řečeno, ať se obrátím na autorizovaný servis Britex. Servis jsem kontaktovala. Odepsali, že mi informace poskytnout nemohou, protože nejsem zadavatel. Když jsem tuto skutečnost sdělila zpět na reklamační oddělení Euronics, odepsali, že prostě technické dotazy nejsou schopni zodpovědět a záležitost je pro ně uzavřena.
Kromě toho jsem pročetla řadu diskusí na internetu, kde jsem zjistila, že závada by mohla být způsobena vadnou sérií baterie začínající písmeny BD. Nevím, co je na tom pravdy, ale tuto baterii v telefonu mám od druhé reklamace (kdy mi vyměnili původní nafouklou baterii, viz popsáno výše).


Produkt

Samsung Galaxy S3 mini, Model:GT-I8190N, baterie BD1F801KS/2-B


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2015 11:01, před 10 lety

Právo na odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitelka uplatnit při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci. Do reklamačního protokolu je však bezpodmínečně nutné uvést, že spotřebitelka požaduje reklamaci vyřešit tímto způsobem, tedy odstoupením od smlouvy.

Občanský zákoník stanoví v § 2169 odst. 2, že pokud zboží kupující nemůže řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má právo na dodání nové věci bez vad, výměnu její součásti, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Pro formulaci odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitelka využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.

www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad

Pokud však nebudou splněny výše uvedené podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu stejné vady po opravě nebo z důvodu výskytu většího počtu vad, a prodávající uplatněnou reklamaci zamítl a náležitě odůvodnil, doporučujeme spotřebitelce v případě jejího nesouhlasu s uvedenými důvody zamítnutí reklamace, poradit se se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu se jedná. Na základě takto vypracovaného znaleckého posudku pak může spotřebitelka úspěšně rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace a uplatnit nárok na její řádné vyřízení ze strany prodejce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2015 09:14, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.