Společnost


ES Reality s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68335Protizákonné jednání při vyúčtování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
05.07.2023, před rokem

Sandra Kykalová

Znění stížnosti

Společnost EKOSTAVBY Louny vybudovala stavební parcely včetně inženýrských sítí. Voda a kanalizace měla být předána společnosti SČVK, vzhledem k okolnostem dílo předáno nebylo, dle informací od SČVK jej odkoupila společnost EKOSTAVBY a spravuje jej dceřiná společnost ES Reality.
Ústní dohoda zněla, že ceny vodného a stočného budou korespondovat podle ceníku SČVK - jednalo se o ústní dohodu tudíž nevymahatelnou.
Vyúčtování za loňský rok tedy období 06/2021 - 05/2022- byla cena kubíku s dph 104,76Kč - k dispozici mám Vyúčtování
Letos nám dorazilo vyúčtování za období od 06/2022 - 06/2023 s cenou kubíku včetně dph 156,89Kč.
Společnost nás vždy žádá o zaslání fotodokumentace "budíku" přes aplikaci whastupp. Zdražení ceny kubíku, ale vyvěsili pouze na webové stránky a koncový uživatel nebyl informován. ( Jen třeba pro potřebu navýšení zálohy)
Následně jsem Vyúčtování u společnosti reklamovala -
Vážení,

tímto podávám reklamaci vystaveného vyúčtování za vodné a stočné za období 05/2022-05/2023.

1. Za období od 05/2022 - 12/2022 není možné účtovat za nový ceník vodného a stočného, který je platný od 01.01.2023.
2. Nový ceník, který je platný od 01.01.2023 byl vyvěšen v 02/2023.
3. Nový ceník není orazítkován a nemá příslušné formality aby splňoval platnost dokumentu.
4. Žádám o prodloužení splatnosti po dobu vyřízení reklamace.
5. Žádám o zaslání návrhu regulace cen vodného a stočného.

Žádám o nápravu a zaslání vyúčtování vodného a stočného za cenu loňského roku.

S pozdravem,

Mgr. Sandra Kykalová
***

Adresa: ***

Dle právního posudku musí být koncový uživatel informován - např. sms zprávou. Pokud vyvěšený ceník na webových stránkách není doplněn o datum - je nepltaný. Nelze si účtovat platby zpětně.

Na pod reklamaci mi bylo zasláno nové opravené vyúčtování s cenou za kubík podle loňského ceníku SČVK 112Kč - absolutně neplatně. Dále uznali reklamaci a rozpočítali kubíky na každý měsíc stejně. Což je také špatně - neprovedli odečet dle jejich smluvního ujednání.


Požadované řešení

Žádám o vyúčtování přepočítané podle zákona o vodě a kanalizaci s cenou za kubík 104,76 Kč. Žádám písemnou omluvu společnosti, která mě obelhala a pokusila okrást. Žádám kompenzaci za psychickou újmu, kterou mi způsobili svým jednáním. Dále žádám aby společnost postupovala podle zákona a obeznámila koncového spotřebitele o navýšení ceny. V tomto případě může dojít k předběžnému navýšení měsíčních záloh a obyvatelé se nedostávají do nepříjemné životní situace. Vzhledem k reklamaci celé obytné zóny žádám o správu poddružných budíků. Cena vodného a stočného je velmi vysoká. Byla přislíbena možnost poddružných budíků, někteří soused ji ihned využili, ale pozdějším kupujícím již tato možnost byla odepřena. Jedná se o diskriminaci vzhledem k ekonomické situaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2023 12:31, před rokem

Dodávky vody a odvod odpadních vod se poskytují na základě smlouvy o dodávce vody a odvádění odpadních vod. Dodavatelem je obvykle vodárna, obec či svazek obcí, odběratelem je zpravidla vlastník nemovitosti.

Cena vody je cenou věcně usměrňovanou a je určována podle pravidel stanovených v Cenovém věstníku Ministerstva financí ČR. Do kalkulace ceny vodného a stočného lze zahrnout pouze oprávněné náklady a přiměřený zisk. Podrobnosti o ceně, fakturaci a způsobu placení za dodávky pitné vody a odvod odpadních vod by měla stanovit smlouva.

Jestliže došlo k dohodě ohledně ceny vodného a stočného mezi spotřebitelem a zaměstnancem společnosti, je takové jednání závazné pro společnost dle § 166 Občanského zákoníku. Společnost by tak měla spotřebiteli účtovat cenu za vodné a stočné dle ceníku SČVK.


Obecně k jednostranné změně ceny:
Cenu za vodné lze však změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí ke druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána) s výjimkou zvýšení ceny z důvodu zvýšení regulované složky, jiného poplatku, daně atd., na něž dodavatel nemá vliv. Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší neregulovanou složku ceny, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť dodavatel po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.


Spotřebiteli doporučujeme vyúčtování reklamovat, jak již dle popisu učinil. Dle § 20 odst. 8 zákona o vodovodech a kanalizacích je vlastník vodovodu nebo kanalizace, popřípadě jejich provozovatel taktéž povinen předložit odběrateli na jeho žádost úplný výpočet ceny pro vodné a stočné. Dozor nad dodržováním zákona o vodovodech a kanalizacích vykonávají vodoprávní úřady, na které se spotřebitel může s podnětem obrátit.

Jestliže spotřebitel nesouhlasí s výsledkem reklamace, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) jako na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 15:16, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2023 14:22, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.