Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v poslední době se stále častěji potýkám s chybějící informací o parfemaci na obalu dámských hygienických vložkách. Několikrát jsem již vložky reklamovala u prodejce (úspěšně). Ačkoli se problém v současné době rozmáhá u více výrobců, uvádím zde pro ilustraci výrobek od společnosti Hartmann - Rico:
Dámské hygienické vložky Ria Classic Night,
EAN: 4049500242493,
Popis na obalu výrobku: "Dlouhé dámské vložky s křidélky a jemným povrchem pro silnou menstruaci a na noc. Díky bočním drážkám, které spolehlivě odvádějí tekutinu do jádra vložky se budete cítit po celý den jistě."
Informace o parfemaci a ani náznak, že se výrobek v tomto ohledu jakkoli změnil, na obalu není nikde uveden písemně ani graficky. Vložky kupuji dlouhodobě a obal je 100% bez změny. O to větší překvapení pro mne bylo, když jsem balení otevřela a vyloudil se na mne velmi agresivní chemický zápach (ještě nedávno byl tento druh vložek bez jakékoli parfemace). Tento zápach považuji, stejně jako u ostatních vložek tohoto a některých dalších výrobců, za dráždivý a pravděpodobně také toxický. Aniž bych vložku přiložila k tělu, samotná "vůně" v mém dýchacím ústrojí a v ústech vyvolala alergickou reakci.
Jak je prosím možné, že výrobek určený na citlivé partie lidského těla může obsahovat agresivní látku, aniž by se výrobce namáhal spotřebitele o ní informovat?
Tento příspěvek jsem se rozhodla zveřejnit, jelikož se obávám, že se zde nezodpovědně hazarduje se zdravím žen, aniž by se o tom měly možnost předem informovat. Budu ráda za jakoukoli funkční radu, jak se můžeme proti tomuto bránit. Nepoužitelný výrobek vám nebo vámi doporučené organizaci ráda zašlu k přezkoumání.
Děkuji předem za váš čas a případnou ochotu se tímto problémem zabývat.
S pozdravem
Eva Rochlová
Dámské hygienické vložky Ria Classic Night, EAN: 4049500242493
Budu ráda za jakoukoli funkční radu, jak se můžeme proti tomuto bránit. Nepoužitelný výrobek vám nebo vámi doporučené organizaci ráda zašlu k přezkoumání.
|
Tweet |
Spotřebitel by měl být řádně informován o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb. To je zejména důležité pro ty vlastnosti produktu, které nejsou zjistitelné na první pohled, ale které mohou mít vliv na použití výrobku.
Pokud zakoupená věc nemá deklarované či kupujícím očekávané vlastnosti s ohledem na povahu zboží, je možné zboží reklamovat. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
V tomto případě by se mohlo jednat i o klamavé opomenutí dle § 5a zákona o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud ve svých věcných souvislostech a s přihlédnutím ke všem jejím rysům, okolnostem a omezením sdělovacího prostředku opomene uvést podstatné informace, které v dané souvislosti spotřebitel potřebuje pro rozhodnutí ohledně koupě, čímž způsobí nebo může způsobit, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně této koupě, které by jinak neučinil.
Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, na kterou se spotřebitel může s podnětem obrátit (https://www.coi.cz/podatelna/).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.