Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#6834Nevyřízená reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2015, před 10 lety

Zdeněk Hodboď

Znění stížnosti

Dne 2.4. jsem předal na pobočce Alza v Prostějov k reklamaci telefon Nokia Lumia 820 - přestal telefonovat. Dne 22.4 jsem jej dostal zpět, ale při několika hovorech mne volaná strana neslyšela, proto jsem telefon obratem vrátil s tím, že nebyl opraven v zákonné lhůtě a požadoval jsem vrácení peněz. Technik na prodejně se spojil s někým nadřízeným a ten mu sdělil, že se nejedná o původní, ale o novou závadu (ta tam ale předtím nebyla, jedná se tedy o špatně provedenou opravu).
Dne 6.5 mi vrátili telefon "opravený", hned na prodejně jsem jej vyzkoušel, volal jsem jím technikovi Alzy, ten mne neslyšel, což v přejímacím protokolu potvrdil, proto jsem telefon opět vrátil.
Ještě předtím dne 5.5 jsem poslal mailem reklamaci na Alzu, nikdo mi na ni ale dosud neodpověděl. Jsem již téměř 2 měsíce bez telefonu, ale prodejce to neřeší.


Produkt

Mobilní telefon Nokia Lumia Black, seriové číslo 354105051661063


Požadované řešení

Prodejce nesplnil povinnost opravy do zákonného termínu, požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2015 10:01, před 10 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. 30 ti denní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o vyřízení reklamace. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku, dle jeho volby.

Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci (včetně odstranění reklamované vady) v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění, porušil rovněž svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě podat podnět dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.

Skutečnost, že prodávajícímu se nepodařilo spotřebitelem vytknutou vadu v reklamačním řízení odstranit, bylo zdokumentováno a potvrzeno prodejcem dne 6.5.2015 v reklamačním protokolu.

Počítání lhůt (lhůta pro vyřízení reklamace) je upraveno v občanském zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."

Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.5.2015 13:06, před 10 lety


Zdeněk Hodboď

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, chtěl bych doplnit, že stížnost byla již vyřízena, dne 27.5.2015 jsem obdržel peníze za zakoupené zboží zpět. Děkuji Vám za pomoc a zdravím Hodboď