Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, podávám stížnost na prodejnu Billa v Milevsku. Jela jsem do Billy kvůli zboží uvedeném v letáku, ale po příjezdu na prodejnu mě čekalo obrovské zklamání. Slevy uvedené v letáku vůbec neodpovídaly ceně uvedené u zboží. Po konfrontaci prodavačky mi bylo řečeno, že zboží asi nepřijelo. Po stížností více zákazníků se tedy odhodlaly konkrétně mrkev a cibuli přecenit. Bohužel u plněných knedlíku k přecenění nedošlo, tak jsem zkusila vzít tedy knedliky na pokladnu zda tam se cena která je uvedena na letáku neobjeví a neobjevila, takže jsem požadovala storno položky u které jsem si vysloužila otráveného pohledu pána u pokladny, že kvůli mě musí volat vedoucí, protože on to neumí. O chybějících cedulkách s cenami u několika regálu se radši dále vyjadřovat nebudu.
Dělat lépe svou práci a změnit laxnost zaměstnanců.
Poprosila bych, aby se toto již příště neopakovalo, protože když jedu do Billy pro několik konkrétní věcí z letáku a pak jsou za nezlevněnou cenu nebo nemají cedulku vůbec, je to opravdu k naštvaní. A opravdu si rozmýšlím zda tento obchod příště navštívím.
|
Tweet |
Domníváme se, že i přes řádné uvedení ceny u zboží na prodejně, měla společnost účtovat cenu z letáku, pokud se akce na dané zboží v letáku vztahovala.
Podle popisu vzniklé situace by se mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Ohledně zboží bez uvedení ceny:
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že všechny stžínosti zákazníků společnosti BILLA, spol. s r.o. zpracovává Infolinka, na kterou se můžete kdykoliv s důvěrou obrátit prostřednictvím e-mailu info@billa.cz nebo ve všedních dnech v čase 8:00 - 18:00 na telefonním čísle 800 153 976.
S pozdravem,
BILLA, spol. s r.o
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.