Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68354Pokažená objednavka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2023, před rokem

Martina Kostelecká

Znění stížnosti

Rezervovala jsem ubytování v Itálii s polopenzí pro sebe manžela a dvě děti (3 a 1rok) - v tomto ubytování děti starší 3 let berou jako dospělé takže to aplikace Bookin rovnou vyhodnotila jako 3 + dítě 1 rok. Tak sem tedy pobyt objednala zaplatila ale vzápětí mě přišlo potvrzení pouze pro dvě dospělé osoby. Jedno dítě brané jako dospělí a druhé kterému je rok nikde. Hned ráno sem to začala řešit psát volat na zákaznickou linku a podobně... předpokládala sem že je to chyba a že se vše vyřeší.

Booking se k tomu postavil tak že oni mají v systému prostě dva dospělí a tečka to že mám vyfoceno kolik stál pobyt pro celou rodinu (fotila sem to než sem to objednala) neakceptují protože prý není jisté že sem to tak objednala, po argumentaci a dodání fotek toho o kolik tisíc je levnější pobyt jen pro dvě osoby právě u nich. A důkazů že sem platila částku kterou mají uvedenou u 3 dospělých a dítěte tak k tomu se ani nevyjádřili. Jiný důkaz nemám protože sem to fotila před dokončením objednávky a po zaplacení už tam prostě byly pouze 2 dospělí...

Jedine co udělali bylo že údajně kontaktovali ubytování o změnu a o upřesnění toho kolik bude potřeba doplatit (samozřejmě prý to musíme uhradit my) ale nikdo jim to nebral a ani neodepsal. Na ten popud jsem se pokusila kontaktovat ubytování sama hned mi odepsali že přidat děti není problém až na místě a že vše doplatíme také na místě...kolik to bude zatím nevím jistě.

Rezervaci sem dělala přes jejich aplikaci a to byla asi ta chyba...podle mě jim to hodilo nějakou chybu a teď se k tomu nechtějí postavit čelem. S tím že nemám důkazy. Pouze fotku před dokončením obědnávky na které je stejná cena jakou sem platila. Protože hned po odeslání už tam byly pouze dva dospělí.

(Rezervace je bohužel nevratná)


Produkt

Adriano Family Camping Village - horská chata (maximální kapacita 4 osoby)


Požadované řešení

Požaduji aby mi buď Booking.com uhradil v ubytování doplatek který budu muset platit v závislosti na přidání děti k pobytu a nebo rozdíl ceny podle jejich stránek kde uvádějí cenu pro dva lidi v tomto ubytování a cenu kterou sem platila já (uvedenou pro tři dospělé).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2023 16:34, před rokem

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.

Jestliže spotřebitel provedl rezervaci pro určitý počet osob, za což i zaplatil požadovanou cenu, je rezervační portál povinen zprostředkovat smlouvu dle zadaných parametrů od spotřebitele. Pokud společnost takovou smlouvu nezprostředkuje (popř. zprostředkuje smlouvu jinou - jiný počet osob, jiný pokoj atd.), domníváme se, že by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení ohledně částky zaplacené navíc.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si před uhrazením částky zkontrolovali souhrn objednávky, aby věděli, za co platí a předcházeli tak možným problémům.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 19:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.