Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
21.3.2015 jsem kupovala v prodejně v Sokolově dámské botasky. 24.5.2015, tedy za 2 měsíce, jsem toto zboží reklamovala, na obou botách byla prasklá podešev. Vedoucí prodejny Blanka Švecová reklamaci uznala, ale bylo nám nabídnuto pouze jedno jediné řešení, výměnu za stejné zboží. Odmítla jsem s tím, že si nebudu znovu pořizovat boty stejné špatné kvality a požadovala jsem buď vrácení peněz a nebo výměnu za jiné zboží, popř. doplacení ceny u tohoto zboží. Paní vedoucí se odkazovala na interní podmínky firmy, kde to prý není možné. Dále se s námi odmítala bavit, vypsala reklamační protokol, kde okamžitě zaškrtla zamítnutí reklamace a já musela toto podepsat, jinak by mi nevrátila ani poškozené boty, ani záruční list. Jsem s tímto postupem opravdu nespokojena. Boty, které se pomalu rozpadnou za 2 měsíce, nepovažuji za kvalitní obuv, cena nebyla zanedbatelná, Kč 699,- a odmítám v tomto případě si je pořizovat znovu. V reklamačním řádu této firmy jsem se dočetla, že pracovník, který vyřizuje reklamaci je řádně zaškolen o této věci a může rozhodnout o způsobu vyřízení reklamace.
dámská rekreační obuv, 1 712751 3/38, cena Kč 699,-
žádám vrácení peněz
|
Tweet |
V případě nesplněné jakosti při převzetí, která se projeví v prvních šesti měsících od převzetí věci, má spotřebitel právo na výměnu zboží, není-li tento požadavek nepřiměřený. Výměnou zboží se rozumí dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku dodání stejné věci bez vad.
Například pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Odstoupit od smlouvy je možné pouze v případě, že není možná výměna zboží(například prodejce již reklamovanou obuv neprodává).
Mezi zákonné způsoby vyřízení reklamace nepatří výměna reklamovaného zboží za jiné zboží ve stejné hodnotě, a spotřebitel na výměnu za jiné zboží nemá ve vztahu k prodejci právní nárok, ledaže by smluvní strany vzájemně na takovém vyřízení reklamace dohodly.
Spotřebitelce proto doporučujeme obrátit se znovu na prodejce a trvat na vyřízení reklamace s uvedením zákonem stanoveného způsobu nápravy, na který má v případě uznání reklamace právní nárok podle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Zákonné právo na dodání nové věci nebo odstoupení od smlouvy dle volby spotřebitele vzniká pouze tehdy, pokud nemůže věc užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě (tedy alespoň tří stejných nebo čtyř různých) nebo současný větší počet vad (alespoň tří), ohledně nichž je reklamace prodávajícím uznána. Jestliže je toto splněno a spotřebitel uplatní požadavek odstoupení od smlouvy při uplatnění reklamace (je uveden v reklamačním protokolu), má prodávající tuto skutečnost respektovat a nemohl by z vlastního rozhodnutí reklamaci vyřídit jiným způsobem. Jestliže by tak učinil, bylo by možné namítat, že reklamace nebyla vyřízena řádně, a trvat na řádném vyřízení.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.