Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 1.6. 2023 jsem byla u společnosti Notino s.r.o. (Florentinum) reklamovat elektrický zubní kartáček.
Dne 30.6. 2023 mě společnost Notino informovala e-mailem, že moje reklamace byla vyřízena.
Je 8.7. a já stále netuším, kde se kartáček nachází.
V úterý 4.7. jsem byla zaměstnankyní Notino ujištěna, že kartáček je zabalený a nachystaný k odeslání a že mi určitě do konce týdne dorazí, tedy do 7.7. 2023. Nestalo se tak.
I přesto, že jsem dne 5.7. 2023 společnosti zaslala Odstoupení od kupní smlouvy, společnost tvrdí, že lhůta byla dodržena a cituji :"Vaši objednávku číslo XXXX jsem prověřila. Ráda bych Vás informovala, že jsme vše splnili v zákonné lhůtě 30 dní, vada byla do této doby odstraněna a produkt Vám odesíláme opravený z autorizovaného servisu zpět. 30denní lhůta se vztahuje na vyřízení včetně odstranění vady, což bylo z naší doby splněno, dodání zboží se do této doby nezapočítává. Věřím, že je to pro Vás takto v pořádku."
Informovala jsem se jak u Dtest, tak u ČOI, že tento postup není správný, společnosti byl zaslán i rozsudek: " Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32, kde soud říká:
"V (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také (i.) buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat), (ii.) a nebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí."
Prosím tedy o Vaši pomoc jak tedy nyní můžu postupovat.
Děkuji
S pozdravem
Bronislava Šebková
Elektrický zubní kartáček Philips - hlučnost
Možnost odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace.
|
Tweet |
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci výše uvedeným způsobem ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Reklamace byla zahájena 1.6.2023, dne 30.6.2023 byla zpracována a opravený produkt jsme zasílali zpět na adresu původního dodání. Vzhledem k tomu, že z naší strany však došlo k pochybení, zákaznice využila svého práva na odstoupení od kupní smlouvy, přičemž jí uhrazené prostředky byly již v pořádku navráceny na její bankovní účet. Situace nás skutečně mrzí, z tohoto důvodu jsme zákaznici zaslali jako omluvu hodnotný poukaz, který může využít na nákup. Věříme, že se podobná situace již nebude opakovat.
Peníze byly vráceny dne 12.7. 2023, den po té, co se k případu vyjádřila Česká obchodní inspekce, ke které byla podána stížnost 4.7. 2023. Společnost až do 11.7. 2023 trvala na svém, že reklamaci vyřídila v pořádku, i přes to, že zboží nebylo doručeno.
Byl mi nabídnut poukaz v hodnotě 150,- , který jsem odmítla. Žádná další omluva nepřišla. Pouze splnili svoji povinnost a akceptovali mé odstoupení od smlouvy.
Tímto děkuji Dtestu, že jsem díky nim měla možnost vyřešit reklamaci.
Šebková
Peníze byly vráceny dne 12.7. 2023, reklamace je uzavřena.
Děkujeme stranám za součinnost. S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.