Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 26.3.2022 jsme zakoupili tyčový vysavač Rowenta (RH9890WO X-Force Flex 11.60 Aqua 130 AW). Po roce fungování se rozbil. Subjektivně jsme se domnívali, že šlo o závadu na baterii, neboť do poslední chvíle fungoval (vysával) a posléze při vložení do nabíječky se baterie přestala nabíjet. S touto závadou jsme vysavač v květnu 2023 reklamovali. Vrátilo se nám zamítavé stanovisko s vyjádřením, že údajně na motoru vysavače byla nalezena voda a taková reklamace se neslučuje s reklamačními podmínkami výrobce. Z naší perspektivy však nebyl způsob nebo zacházení, kterým by se z naší strany při užívání vysavače voda do motoru mohla dostat. Dodržovali jsme předepsaná pravidla údržby - omývali jsme pouze nádobu na odpad a vraceli ji vždy vysušenou; vodu jsme lili pouze do speciální nádoby pro vytírání, která k tomu je specificky určená. Proto jsme vysavač v červnu reklamovali opětovně s tím, že nesouhlasíme se zamítavým stanoviskem a nevidíme naše zavinění na vzniklé závadě. Přišlo nám zcela totožné zamítavé stanovisko bez jakéhokoli dodatečného vyjádření. Domníváme se, že musí tedy jít o výrobní vadu nebo špatné zacházení na straně dodavatele při vyřizování reklamace.
Rowenta RH9890WO X-Force Flex 11.60 Aqua 130 AW
Oprava zboží, výměna za nový kus nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání příspěvku a Vaše vyjádření.
Celou situaci ohledně reklamace jsme znovu detailně ověřovali s reklamačním oddělením a bohužel musíme i nadále trvat na zamítnutí. Servis potvrdil své původní vyjádření - poškození motoru vodou, nejedná se o výrobní vadu a jako taková tedy není slučitelná se záručními podmínkami výrobce. Vzhledem k tomu, že je pro nás vyjádření servisu směrodatné, zamítnutí reklamace se tedy nadále nemění.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda se rozhodne využít soudního znalce z důvodu vypracování znaleckého posudku.
Dobrý den,
opakující se vyjádření od dodavatele nepovažujeme za dostatečné a konstruktivní. Není zřejmé, zda proběhl alespoň přezkum, zda se nejedná o výrobní vadu a zda zcela jistě veškeré komponenty těsní, jak mají? Jak jsme dříve uváděli, nejsme si vědomi možnosti, jak by se voda do motoru našim přičiněním dostala, pokud ne při využití funkce vytírání (což by indikovalo vadu z výroby) anebo špatným zacházením/skladováním na straně dodavatele při vyřizování reklamace.
Zadáváme spor do ADR u ČOI. V případě nutnosti jsme připraveni využít i znaleckého posudku.
Dobrý den,
celou situaci jsem detailně ověřovala s reklamačním oddělením. Bohužel i po přehodnocení situaci nadále trváme na zamítnutí, jelikož se nejedná o výrobní vadu. Pokud by byla příčinou poškození výrobní vada, autorizovaný servis by reklamaci nezamítl. V případě, že s tímto vyjádřením nesouhlasíte, můžete samozřejmě využít a i tak doporučujeme, dostupné prostředky jako je ADR, znalecký posudek apod.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla informovat o výsledku řízení před Českou obchodní inspekcí.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: V rámci ADR nakonec dodavatel vyhověl, reklamaci nám uznal a vrátil peníze. Škoda jen, že bylo nutné zajít až k těmto cestám řešení sporu a celá reklamace se tak táhla téměř půl roku.