Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#68406Nevracené úplně nové zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2023, před rokem

Jana Keblušková

Znění stížnosti

Na Vintedu jsem prodávala úplně nové boty Michael Kors. Mám od nich i doklad o zakoupení. Kupovala jsem je před porodem a nesedla mi velikost, kterou jsem kvůli hospitalizaci nestihla vrátit. Objednala si je ode mě paní, která podle všeho neuměla česky. Zboží jsem řádně zaslala ještě ten den. Jaký byl můj šok, když paní objednávku nahlásila a Vinted ji stornoval, přitom má uvedeno, že špatná velikost není důvodem k vracení. Pani uvedla, ze jsou boty špinavé, ale já měla úplně nové zboží a manžel byl toho svědkem i fotky jako doklad. Psala jsem ji soukromou zprávu, kde mi psala, že ji nesedí velikost, ale Vintedu uvedla úplně jiné důvody. Řekla jsem si, že se tedy nebudu dohadovat, protože o zboží bylo více zájemců a když mi je paní na vlastní náklady vrátí, nemám s tím problém, takže jsem klikla na tlačítko, aby mi bylo zboží vráceno. Vintedu jsem však ofotila konverzaci s paní a napsala, že řeší velikost a oni porušují pravidla vracení, protože já měla uvedenou velikost správně a dokonce pro neznalé značky Michael Kors jsem uvedla, že 39 odpovídá 39,5. Paní jsem pak napsala, že jsem v kontaktu s Vinted týmem a očekávám zboží vrátit naprosto totožné včetně krabice. Napsala mi lámanou češtinou, že od zboží nemá krabici. Následně mi další den zboží zaslala přes Balíkovnu, ale místo mé na Vintedu uvedené adresy mi poslala zboží někam do Českých Budějovic, což je přibližně o 200 kilometrů dal. Celé mi to přišlo podezřelé, protože když bych si zboží nepřevzala, vrátilo by se kupující. Psala jsem proto Vinted podpoře, že paní mi zásilku vrací na úplně jinou adresu, avšak tato podpora mi napsala, že problém se řeší a až mi zboží přijde, mám si ho zkontrolovat. To bylo vše. Nechtěli se mnou ani řešit to, že paní nafotila zboží s nějakým flekem, který na něm nebyl a ani to, že poslala zásilku nesmyslně jinam. Za týden, protože byl svátek, mi zboží dorazilo kamsi do Dvořiště. Poslala jsem tedy Vinted podpoře screen svého zboží, jak vypadalo, že žádné vady nemělo a nechápu důvod vracení a dále jsem poslala ofocenou špatnou adresu, kam mi paní zboží zaslala, i když jsem je upozorňovala, že mi balík po sledování ukazuje, že ho posílá jinam. Vinted transakci pozastavil, ale už týden se mi neozval. Nemám zpět svoje úplně nové zboží. Pohrozila jsem, že to budu řešit na Policii a Vinted podpora mě vyzvala k ofocení mého občanského průkazu, protože mám podezřelé chování. Jen upozorňuji na to, že mám na Vintedu samá pozitivní hodnocení a nikdy jsem neobdržela žádnou stížnost. Nyní tedy nemám od Vintedu peníze a ani mé zboží zpět. Paní, která mà několik špatných hodnocení, si očividně nikdo neprohlédl a tým postupuje jen ve prospěch ochrany kupujícího, ale já jsem už 3. týden bez drahých bot, které jsem mohla podarovat například mamince. Prosím, copak neexistuje i ochrana prodávajícího? A jak je možné, že zmiňují, že do 48 hodin se někdo ozve, ale mě se už několik dní nikdo neozval a v podstatě vůbec nevím, co se děje. Možná jsem neměla psát hystericky, že je nahlásím Policii, to mě mrzí, ale cítila jsem se dost v neprávu a mimo bezpečí obchodu, protože jejich ochrana směřuje jen ke kupujícímu, který si za ni jako Ochranu kupujícího platí a pak očividně může vše.


Produkt

Jednalo se o bílé tenisky Michael Kors, stříbrné detaily, model Monique, kód MK111A0KG-A11, zakoupeny 17. 7. 2021 na Zalando lounge.


Požadované řešení

Vrácení mého zboží a ochrana prodávajícího, nikoliv jen kupujícího. Také požadují, aby Podpora Vinted brala v potaz hodnocení od jiných zákazníků, takže by pak mohlo být jasné, kdo bude problémovým zákazníkem. Paní, která mi zboží nevrátila, má několik špatných hodnocení. Dále požaduji, aby brali ohledy na pravidla ke stornování, protože zmiňují, že špatná velikost není důvodem reklamace. Já jim poslala ofocenou konverzaci, kde paní řešila velikost bot, žádné poškozené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2023 14:13, před rokem

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že předmět nebude považován za předmět, který výrazně neodpovídá uvedenému popisu, v případě, že správně nesedí (ale velikost byla v nabídce uvedena správně). Pokud byla velikost správně uvedena v nabídce, měly by být prodávajícímu řádně vyplaceny finanční prostředky za dodané zboží.

V tomto případě však prodávající přistoupil k vrácení předmětu. Pokud prodávající požádá o vrácení předmětu prostřednictvím procesu podání žádosti o vrácení, kupující si zvolí způsob přepravy vráceného předmětu a do 5 dnů zašle předmět zpátky prodávajícímu. Od okamžiku, kdy Vinted oznámí prodávajícímu, že předmět už měl být doručen nebo že se asi ztratil, bude mít prodávající dva dny na to, aby potvrdil, že předmět je v pořádku, nebo aby nahlásil problém.

Pokud prodávající nahlásí problém s vráceným předmětem přes zákaznickou podporu, zákaznická podpora společnosti Vinted problém prošetří a přijme konečné rozhodnutí.

O vzniklé situaci je vhodné informovat společnost, tak jak zde již prodávající podle popisu stížnosti učinil.

Dále je zde uvedeno, že pokud uživatel dosáhne limitních hodnot v rámci procesu Poznej svého zákazníka (KYC), nebo pokud bude mít poskytovatel platebních služeb podezření, že se uživatel podílí na potenciálně podezřelé nebo podvodné činnosti, bude možnost převodu finančních prostředků z elektronické peněženky (Vinted peněženka) pozastavena do doby, než uživatel úspěšně absolvuje kontrolu v rámci procesu KYC.

Poskytovatel platebních služeb může také Uživateli znemožnit provádění transakcí prostřednictvím elektronické peněženky (Vinted peněženka).

Společnost si v obchodních podmínkách nestanovila lhůtu na prověření identity zákazníka, což znamená, že by tak mělo být učiněno v přiměřené lhůtě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2023 13:35, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že její stížnost byla vyřešena a peníze jí byly navráceny, stejně jako zboží odesílateli. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.