Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rozhodl jsem se ukončit smlouvu (k 30.4.2015) uzavřenou na dobu určitou před jejím vypršením (trvala do 29.9.2015). Za předčasné ukončení jsem očekával pokutu dle 127/2005 Sb. § 63 odst. P. Tedy ve výši 1/5 zbývajících paušálů. Operátor však naúčtoval pokutu vyšší, než kdybych smlouvu nezrušil a platil do konce. Měsíčně jsem platil 216,29 s DPH za službu. Před slevou 325 bez DPH. Pokuta za zbývajících necelých 5 měsíců byla stanovena na 1166Kč bez DPH tj. 1411 s DPH. Rekalmace výpočtu pokuty byla zamítnuta s odůvodněním
cituji:
"Jedna pětina zbývajících paušálů je 173 Kč (143 Kč bez DPH, (měsíční paušál po slevě 216,3 Kč * 4 zbývající měsíce do konce smlouvy) / 5 = 173 Kč )
a součet poskytnutých slev za sedm měsíců je 1239 Kč tj.1024 Kč bez DPH (poskytnutá sleva byla 177 Kč * 7 měsíců =1239 Kč)"
3G mobilní internet 2010 - paušál
Odstupné ve výši 1/5 zbývajících paušálů.
|
Tweet |
Zákazník operátora se závazkem na dobu určitou má právo ze zákona ukončit závazek s operátorem předčasně. Výše úhrady spojená s předčasným ukončením takové smlouvy nesmí být dle zákona o elektronických komunikacích vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Účastník je povinen rovněž doplatit i jinou výhodu, kterou ze smlouvy získal, nejčastěji doplatit zvýhodněný telefon.
Je-li reklamace účastníka smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací zamítnuta, může účastník následně uplatnit námitku proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu. V rámci zahájeného správního řízení na základě takto podané námitky může účastník uplatňovat náhradu vzniklých nákladů (zastupování právníkem, poštovné, jízdně apod.). Náhrada nákladů se však zpravidla přizná pouze tomu, kdo měl ve věci plný úspěch.
Pokud účastník podá proti vyřízené reklamaci námitku, nemění to nic na jeho povinnosti zaplatit účtovanou cenu. Může však požádat ČTÚ, aby rozhodl o odkladném účinku. V takovém případě lze fakturu zaplatit až poté, co ČTÚ spor rozhodne.
Návrh může u ČTÚ podat účastník, a to nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podání návrhu je spojeno s povinností uhradit správní poplatek ve výši 100 Kč. Pro formulaci námitky proti vyřízení reklamace může účastník použít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci
Vážený pane Liško,
dne 29. 9. 2014 jste prodloužil Vaší původní smlouvu na 12 měsíců a využil jste nabídky čerpat slevu po dobu závazku. Podmínkou pro slevu je tedy dodržení závazku.
Vzhledem k tomu, že Váš závazek nebyl dodržen, byla Vám sleva doúčtovaná zpětně za vyčerpané měsíce. K této částce byla naúčtovaná 1/5 paušálů do konce závazku.
Požádáme Vás o úhrazení čásky dle vyjádření z reklamačního oddělení ze dne 29. 5. 2015.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.
Hodnocení:
Komentář: Jelikož operátor již inkasoval částku vyšší než 1/5 zbývajících paušálů, zaslal jsem podnět ČTU.