Společnost


Perial Trade S.L.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68425NEOPRÁVNĚNĚ NAÚČTOVANÝ POPLATEK

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2023, před rokem

Jan Vinš

Znění stížnosti

Po použití vaší služby k dohledání Mobilního telefonu jsem zaplatil 15 Kč.
Žádný telefon mi nebyl dohledán,ale bylo mi strženo 6.6.2023 07:20 z účtu 721 Kč ,aniž by by telefon dohledán,následně další měsíc 6.7.2023 02:20 dalších 720 Kč.
Takovéto podvodné strhávání částek za neodvedenou práci. Hraničí s dost velkou drzostí až s neomaleností.

Proto tímto prosím o zrušení.


Požadované řešení

Požaduji o na vrácení částky 1420 Kč. zpět na účet.S pozdravem Jan Vinš.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2023 14:50, před rokem

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že přístup ke službě získá spotřebitel prostřednictvím 24hodinové zkušební verze za cenu 15Kč a po uplynutí této doby, pokud svůj účet nezruší, se jeho předplatné služby stane měsíčním za cenu 721Kč a bude se automaticky obnovovat na stejné období až do jeho ukončení.

Předplatné služby je možné kdykoli zrušit a spotřebitel může pokračovat v přístupu ke službě až do konce měsíčního zúčtovacího období. Chce-li spotřebitel službu zrušit nebo požádat o vrácení peněz, musí se přihlásit do svého profilu nebo společnost kontaktovat na adrese info@geofind-cz.com.

K předplatnému služby dojde 24 hodin po skončení zkušebního období. Po uplynutí této doby bude provedena platba. V případě, že nebude možné provést transakci prostřednictvím platebního prostředku uvedeného v době nákupu a pokud zákazník neodstoupil od služby, zůstane služba aktivní a poté bude učiněn další pokus o odkoupení sjednaného předplatného v období od 1. do 5. dne následujících dvou pracovních měsíců. Po uplynutí těchto dvou měsíců bude předplatné automaticky zrušeno a smlouva bude ukončena.

V tomto smluvním vztahu tedy pravděpodobně došlo k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby.

Dopis bude adresován na adresu sídla společnosti: Perial Trade S.L., Gosol 26, 08017 Barcelona (Španělsko).

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2023 14:41, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.