Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
DOBRÝ DEN , S VYJÁDŘENÍM O MÉ STÍŽNOSTI JSEM HRUBĚ NESPOKOJEN. BUNDU POUŽÍVÁ SYN, KTERÝ SE SKORO NEPOTÍ /JÁ SE POTÍM O TROCHU VÍCE / A PŘI STEJNÉ ČINNOSTI JSEM V POHODĚ, ALE SYN MÁ V RUKÁVECH TOLIK VODY JAKO BY BUNDU ZROVNA VYNDAL Z PRAČKY / NEVYMÁCHANOU /. NEJHORŠÍ JE TO V RUKÁVECH, JINAK BUNDA JE TAKY MOKRÁ. DĚKUJI ZA KLADNÉ VYŘÍZENÍ .
výměna bundy
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že informace podané spotřebitelem ohledně uplatněné reklamace bundy jsou velmi stručné, předpokládáme, že uplatněná reklamace zakoupeného zboží byla prodejcem zřejmě zamítnuta a její zamítnutí odůvodněno.
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Prodávající odpovídá kupujícímu v souladu s § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, rovněž i za to, že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
Dobrý den,
z paragonu a reklamačního protokolu je jednoznačné, že bunda byla zakoupena 4.10.2014 a reklamována z důvodu neprodyšnosti až po skončení zimního období dne 10.5.2015. Je otázkou, kdy se její nefunkčnost projevila. V případě zjištění jakékoli závady na produktu je povinností kupujícího na tuto závadu okamžitě upozornit a uplatnit reklamaci. Naproti tomu povinností prodávajícího je prokázat kvalitu výrobku do šesti měsíců od koupi a za tuto nést zodpovědnost. Jelikož Vaše reklamace byla uplatněna až po sedmi měsících, což je velmi dlouhá doba, v průběhu které mohlo dojít k působení na materiál a vlastnosti membrány prostřednictvím pracích prostředků, okolního prostředí v němž je bunda užívána, individuální hygienické návyky (spreje, deodoranty), používání funkčního spodního oblečení apod, nelze jednoznačně prokázat původní funkčnost materiálu. Vámi reklamovaná vada, tzn. neprodyšnost by se musela projevit již v prvopočátcích používání produktu. Jestliže nedošlo k okamžité reklamaci nelze jí zpětně uznat a uplatnit a z toho důvodu musíme reklamaci považovat za neoprávněnou.
Zimní bunda DORF je opatřena základním zátěrem s parametry voděodolnosti 5.000 mm/cm2 a prodyšností 5.000 g/m2/24h. S těmito parametry byla prodána dne 4.10.2014. Bunda DORF byla prodána ve velkém počtu v rámci několika zemí EU a doposud jsme se nesetkali s tímto problémem. V tuto chvíli ze své pozice reklamačního technika opravdu nemohu celou záležitost vyhodnotit jinak.
Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem.
Lada Veličková
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.