Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#68431Nevrácené peníze - 30783czk

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 hodina 55 minut

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2023, před rokem

Klára Kadlecová

Znění stížnosti

Dobrý den,

u společnosti CZC jsem dne 27.06. vytvořila objednávku č.***, která byla zaplacena 2.07. O den později, 03.07. mi přišel email s informací, že doručení objednávky není známo. Z tohoto důvodu jsem vedla 05.07. hovor s několika operátory CZC - přičemž mi každý sdělil jiné informace. Objednávku jsem ještě tentýž den zrušila - bylo mi oznámeno, že peníze budou vrácené na účet do dvou pracovních dní. O dva dny později zaplacená částka 30783,- stále nedorazila, operátor mi na lince sdělil, že to je proto, protože tam kolega nezaškrtl kolonku ověřit - naprosto bez dalších informací. O den později jsem znovu volala s další zaměstnankyní, která mi jakožto první zaměstnanec byla schopná zaslat na sebe vizitku a zaslala mi email s textem, že mě ujišťuje, že peníze budou vráceny do dvou pracovních dnů. Když jsem požadovala DOKLAD O VRÁCENÍ, zaměstnankyně mi sdělila, ŽE NENÍ MOŽNÉ MI HO ZASLAT, PROTOŽE HO NEMÁ K dispozici.

Dne 10.07. finance stále nedorazili.


Produkt

ASUS TUF DASH F15(2022)černá, 1ks, 28990czk , C-TECH Bamboo chladící podložka, 15,6'', 2x140mm 269CZK, 2xUSB, ASUS TUF Gaming P1 černá 69CZK, CONNECT IT Biohazard myš 419CZK, černá, Lenovo 15.6. Backpack B210 339CZK, šedočerná, CONNECT IT Battle RGB Ed.3, černá 449CZK, GSM O2 datamanice - předplacená karta 100GB, 149CZK


Požadované řešení

Zaslání okamžitou platbou na můj účet, ze kterého byla částka 30783,- u zrušené objednávky č.*** zaslána.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2023 15:11, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že peníze budou vráceny do dvou dnů, mělo tak být i učiněno.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.