Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.6.2022 jsem zakoupila auto Nissan Qashqai, rok výroby 03.06.2019 za 499 999,-Kč u společnosti Mototechna Group s.r.o. v Teplicích.
V poslední týdnu roční záruky jsem zjistila, že se mi loupe lak na předním nárazníku.
26.6.2023 jsem jela reklamovat tuto vadu, zde jsem s revizním pracovníkem sepsala závadu a byla jsem požádána, abych si zjistila nacenění opravy. Druhý den jsem do toto nacenění dovezla, bylo vyhotoveno v autorizovaném servisu Nissan Most, cena cca 11 tis. Kč. Vše jsem předala a byla jsem informována, že odpověď obdržím písemnou formou. Pokud bude reklamace schválena, obdržím peníze a můžu si nechat opravit auto.
Dne 28.6.2023 dorazila zamítavá odpověď, s vyjádřením: Vada vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, zakoupeného automobilu, podléhají opotřebení.
Na dotaz, jak mám postupovat, že s výsledkem nesouhlasím, mi revizní technik sdělil, že toto je stav neměnný, konečný. Žádala jsem o jiný kontakt, bud nadřízenou osobu, či ten kdo rozhodl, marně, podle informace revizního technika, to "prý" dělá Praha, ale na nikoho jsem kontakt neobdržela.
Při dovolání na linku společnosti Mototechny, jsme žádala, že nechci hovořit s revizním technikem z Teplic, vždy to bylo předáno jemu, vždy volal zpět = 3 x. Jiné kontakt prý nesmí sdělovat.
Nissan Qashqai
Žádám, aby opravu předního nárazníku zaplatili, ale ne mě, ale autorizovanému servisu, kde si nárazník chci nechat opravit.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Sládková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamaci jste uplatnila v poslední možný den roční lhůty. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, Mototechna
Dobrý den pani Míková,
Přesně jak pisete, vada, na vozidle v den prodeje nebyla, a objevila se v posledním týdnu roční záruční doby. Podle autorizovaného servisu, kam nás poslal Váš reklamní technik, je tato vada nepravděpodobná.
A v čem je problém, že jsem reklamaci uplatnila v poslední den?
Sládková
Vážená paní Sládková,
roční lhůta pro možné uplatnění reklamace neznamená záruku. Pokud má vozidlo tovární záruku, je třeba ji uplatnit u autorizovaného servisu. Jako prodejce použitého zboží tovární záruku na technický stav vozidla neposkytujeme. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, Mototechna
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Subjekt odpovídal vyhýbavě, a neodpověděl jasně na dotaz.
Děkuji Dtestu za pomoc.