Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
Již před několika týdny jsme online zakoupili jízdenku Lvov-Přemyšl a následně Přemyšl-Praha od Regiojetu na 18.7.2023. Včera nám přišel email, že z kapacitních důvodů nám nebude poskytnuta jízdenka na vlak že Lvova do Přemyšli. Po zavolání na infolinku jsme museli celou jízdenku stornovat, načež nám byly peníze přičteny na kredit v aplikaci, což nám je takřka k ničemu, jelikož neplánujeme v nejbližší době služby RegioJetu využívat.
Zároveň jsme byli nuceni si zakoupit jízdenku na jiný spoj, který byl zhruba o polovinu dražší než jízdenky od RegioJet.
cesta že Lvova do Prahy s přestupem v Přemyšli.
Navrácení zaplacené částky na účet, nikoliv na kredit v aplikaci.
Zároveň zaplacení dodatečných výdajů na zakoupení jiné jízdenky, které vznikly chybou dopravce. Firmu jsem již kontaktovala přes e-mail, dodala jsem všechny potřebné důkazy o zaplacení jiného spoje. Zatím bez odpovědi.
|
Tweet |
V tomto případě se zřejmě jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami.
Podle § 1764 občanského zákoníku platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
Pokud by tedy bylo poskytnutí spoje pro společnost nákladnější, domníváme se, že by to neměnilo nic na povinnosti spoj poskytnout. Spotřebitel by na poskytnutí tedy mohl trvat.
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.