Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 29.3.2015 jsem dceři zakoupila v prodejně Sportsdirect na Zličíně tenisky. Dnes 25.5.2015 jsem je šla do prodejny reklamovat s tím že "zadní výztuž" na patě je popraskaná a povlak je potrhaný + stélka v obou botách je prošlapaná a je tam znát že se propadá do nějakých drážek. Boty celkově nošeny cca měsíc - ze školy do školy.
Paní u pokladny vlastně okamžitě reklamaci zamítla že bota nebyla obouvána přes lžíci a dcera botu sešlapala. Na to že je stélka prošlapaná už vlastně reagovala jen tím že si ty vložky mám vyndat a koupit u nich jiné a že jsem boty nereklamovala hned. Na reklamační protokol mi ihned napsala, že je zamítnuta z důvodu špatného obouvání. S dotazem zda může ona napsat takové posouzení od pultu mi sdělila že ano ze zákona.
Stejné boty jsem tam loni kupovala a drží kompletně do dneška naprosto v pořádku.
03385190220 BK Atoll Zip Ch 53
Už špatná zkušenost - vrácení kupní částky.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na
www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost Sportsdirect.com Czech Republic s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.