Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#68473Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.07.2023, před rokem

Věra Hötzenegger

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím Vás moc o pomoc.
Dne 24.6. jsem k Vám k Vám podávala stížnost ohledně neoprávněného poplatku za služby firmy Sdražby, nebyl mi dodán znalecký posudek. Následně se firma vyjádřila a uznala svou chybu.
Viz.reakce společnosti.
Dnes mi přišel tento E-mail viz níže. Nevím co si mám o tom všem myslet ?
Pokud se spopolečnost vyjádří,že udělala chybu, proč po mně opět požaduje poplatek.

Moc Vám děkuji !

Hötzenegger Věra




Reakce společnostiPublikováno
27.6.2023 15:08, před 14 dny
Dobrý den, musíme uznat, že v tomto konkrétním případě se musíme, po opakovaném prozkoumání tohoto případu, ztotožnit s názorem dTestu i stěžovatelky. Je pravdou, že znalecký posudek nebyl dodán, je pravdou, že znalecký posudek nebyl exekutorským úřadem zveřejněn. Ze strany společnosti nedošlo k poskytnutí 100% plnění dle smlouvy, i když ne chybou na straně společnosti, stěžovatelka i dTest mají v tomto konkrétním případě pravdu. Necháme tedy na stěžovatelce, zda má zájem ocenit poskytnuté plnění od společnosti a to jakoukoli částkou. Budeme rádi, pokud se v rámci této stížnosti dobereme též zodpovězení několikrát zde položené otázky, zda zaslání sdělení před uzavřením smlouvy a samotné smlouvy na email potencionálního klienta (ještě před samotnou registrací) je možné brát za splnění §12 ZOS v rámci informování o ceně služby, děkujeme dTestu za odpověď na tuto konkrétní otázku.
Vážený kliente,




děkujeme za „Vaši reakci“. Je nám líto, že nejste spokojen, jako náš klient, s poskytnutými informacemi na základě Vámi provedené registrace a současně uzavřené smlouvy na dálku, kdy Vám byly poskytnuty informace o vybrané dražbě nemovitosti, možnost využití emailové podpory, možnost využití zastoupení na dražbě produktem Dražba efektivně, Testovací dražba a další užitečné informace o exekučních dražbách, vše jak je uvedeno v předmětné smlouvě, včetně našich finančních nároků.

Máte s námi uzavřenou smlouvu (uzavřenou na dálku) s kompletní digitální stopou, která se loguje včetně všech přístupů na veřejnou internetovou adresu ve standardu W3C, přesně jak požaduje vyhláška 18/2014Sb. Vyhláška o stanovení podmínek postupu při elektronické dražbě.

Pokud z Vaší strany nedošlo k přečtení celé smlouvy a dokumentů souvisejících nás mrzí, není bohužel v našich silách tuto činnost vykonat za Vás.

Provedením registrace potvrzujete, že jste se jako registrovaný klient seznámil se všemi příslušnými smluvními dokumenty, ve kterých máte vše popsáno a ohledně našich finančních nároků dokonce popsáno a uvedeno OPAKOVANĚ na více místech, aby došlo jednoznačně k jasnému a zřetelnému pochopení smluvní dokumentace.

Pokud se však domníváte, že jste smlouvu při Vaší registraci neuzavřel a nárok na poplatek nevznikl, poplatek neplaťte a své námitky můžete uplatnit v rámci dalšího řešení našeho nároku.

Níže uvádíme část našich právních argumentů, v případě řešení sporů:

1. Podnikatel je toho názoru, že u dnešního tzv. průměrného spotřebitele má být míra jeho pozornosti posuzována přísněji než dříve, již nejen povrchní či zběžná pozornost, ale „rozumná míra pozornosti a opatrnosti“ - viz bod 18 preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách (srov. rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 1. srpna 2008, sp. zn. 32 Cdo 3895/2007). Dle podnikatele tedy nemůže obstát případné tvrzení klienta, že nedošlo k uzavření smlouvy, popř. že navrhovatel - spotřebitel nebyl seznámen jasně a zřetelně jak s podmínkami, tak cenou služby.

2. Provedením registrace, tvrdíme (podnikatel), že se registrovaný subjekt - klient ztotožnil s ujednáním v rámci registrace („Odesláním registrace souhlasíte s aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby.“), má možnost se seznámit s aukčními podmínkami zejména z důvodu zcela transparentního zveřejnění a též vzhledem k emailové komunikaci, která předchází samotné registraci.

3. Podnikatel je schopen doložit digitální stopu činnosti klienta, ze které je zřejmé, že došlo k provedení registrace klienta na www.s-drazby.cz (poskytnutí údajů, např. jméno, příjmení, bydliště, email, bankovní spojení, rodné číslo…atd.) a tím k odsouhlasení aukčních podmínek služeb pro exekuční dražby a současně v je možno též doložit emailovou komunikaci, která toto tvrzení podnikatele též dokládá, zejména skutečnost, že spotřebitel projevil sám o své vlastní vůli zájem o exekuční nemovitost, resp. o službu v rámci exekuční dražby. Dle § 561 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., NOZ, předpokládá písemná forma právního jednání existenci dvou náležitostí, a to písemnosti a podpisu. Dle § 562 odst. 1 NOZ je písemná forma zachována i při právním jednání učiněném elektronickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.

4. Klient, uživatel služby pak svým projevem vůle, „odkliknutím“ příslušného políčka v části registrace, souhlasí s aukčními podmínkami služeb pro exekuční dražby, přičemž tímto souhlasem – projevem vůle dochází k uzavření smlouvy, jelikož projevit vůli k uzavření smlouvy lze i jinak než podpisem, tedy např. i samotným jednáním dle obsahu dané smlouvy, popř. „odkliknutím“ příslušného políčka při registraci, přičemž žádný právní předpis neobsahuje obecnou definici podpisu. Dle názoru podnikatele splňuje požadavky § 2 písm. a) zák. č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů, zejména zákona č. 297/2016 Sb. o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce údaj o jméně a příjmení, email v elektronické podobě uvedený a zadaný při registraci, neboť tento údaj je dostačující k identifikaci dané osoby ve smyslu elektronického podpisu a požadavkům na něj kladeným příslušným zákonem.

5. Proto podnikatel tvrdí, že pokud spotřebitel nečiní své jednání v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jeho povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách, je tato nečinnost klienta - spotřebitele pouze jeho rozhodnutím a za jeho nečinnost nenese podnikatel žádnou odpovědnost a klient - spotřebitel se nemůže domáhat právní ochrany, kdy sám svým jednáním a to zejména tím, že spotřebitel nečinil v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“ způsobil - zavinil tvrzený stav ze strany klienta - spotřebitele, že se neseznámil, resp. že nebyl informován o příslušných Aukčních podmínkách, kdy však svým projevem vůle tvrdí opak. Popř. je zde možné též připustit domněnku, že klient byl řádné seznámen s Aukčními podmínkami, pouze se mu nyní, když nebyl úspěšný v dražbě, nechce hradit registrační poplatek?

Zaplacením poplatku se společně vyhneme dalšímu zvyšování nákladů na soudní vymáhání dluhu.

Celkem dlužná částka, včetně DPH:………………………………………………………………. 5.000 Kč


Požadované řešení

Písemné vyjádření firmy o zrušení poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2023 16:17, před rokem

Neoprávněně vymáhaný poplatek je již řešen ve stížnosti ID 68049.

Pokud sama společnost uznala, že plnění nebylo poskytnuto v souladu se smlouvou a v další komunikaci spotřebitelka nepožadovala její opětovné poskytnutí, domníváme se, že společnost by neměla zaplacení poplatku po spotřebitelce požadovat.

Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude poskytnuta služba o určité ceně, a rovněž i to, že služba byla spotřebiteli skutečně poskytnuta.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.7.2023 16:28, před rokem

Dobrý den, klientka byla informována do 30min od odeslání upomínky, že se jedná o systémovou chybu na naší straně, za což nám poděkovala. Nechápeme, proč zde opět vznáší tuto stížnost, zvážíme další kroky, jelikož z naší strany došlo k řádnému vysvětlení a omluvě a tímto postupem nás klientka poškozuje ve veřejném prostoru.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.7.2023 17:28, před rokem


Věra Hötzenegger

Dobrý den,

ano ,klientka byla informována ,že jde o systémovou chybu ,ale druhý den jí byl poslán stejný
E-mail o dlužné částce .

Pokud máte zájem, mohu přeposlat.

Prosím znovu ,tak jak jsem již psala o vyřazení ze systému.

Děkuji !
Hötzenegger Věra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2023 15:19, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.