Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaslání zboží na naši adresu bez objednání.
Firma Helvetia Direct marketing s.r.o. zásilku nechce vrátit a domáhá se úhrady zaslaného zboží.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Předpokládáme, že k souhlasu se zasláním produktu nedošlo a společnost tak nemá nárok na zaplacení jakékoliv částky. Jak je výše uvedeno, spotřebitel nemusí na své náklady ani nic vracet, jak by musel činit při odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě podle § 1829 občanského zákoníku.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní,
na úvod je nutné uvést, že žádné zásilky neodesíláme bez předchozího objednání a vrácení zboží je samozřejmě možné dle platného zákona a našich obchodních podmínek.
Rádi celou Vaši situaci prověříme, ale prosím o zaslání bližších údajů, aby bylo možné dohledat Vaši zákaznickou kartu. Prosím o telefonní číslo, adresu, případně o zákaznické číslo.
Pro rychlejší dořešení Vaší reklamace můžete využít i naši zákaznickou linku 234 099 888 v případě produktů od Helvetia Apotheke nebo 234 099 899 pro PetGourmet, kde jsme k dispozici každý všední den od 8:00 do 17:00.
S pozdravem
Zákaznický servis Helvetia Apotheke a PetGourmet
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.