Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, 17. 6. jsem zadala reklamaci vysavače, které bylo přiděleno evidenční číslo případu ***. Následně mi 21. 6. přišel email o postoupení ke zpracování na příslušné oddělení. Od té doby se mi nikdo neozval. Proto jsem ve čtvrtek 29. 6. volala na zákaznickou linku, kde mi zaměstnankyně řekla, že to může akorát zaurgovat a v půlce mé druhé otázky mi zavěsila telefon (mohu zaslat screenshot času hovoru, abyste si dohledali případně nahrávku). Stále nedošlo k žádné aktualizaci. 5. července jsem reklamaci zadala znovu (***) a opět se nic neděje. Jsem už opravdu rozčílena, protože vysavač není nejlevnější a nemůžeme bez něj takto dlouho fungovat. Nemohu dohledat ani žádný oficiální kontakt, kam bych mohla zaslat stížnost.
Číslo výrobku ***
Výrobek jsem chtěla původně reklamovat, ale s nynější zkušeností bych nejraději chtěla vrátit peníze, protože už po skoro měsíci žádného pokroku nechci nic řešit. Kdybych měla být další měsíc bez vysavače, tak si půjdu raději koupit nový. Pokud budete potřebovat cokoli doplnit, tak samozřejmě budu k dispozici. Ráda bych, aby toto byla jen výjimka.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Chimalová. Za vzniklé komplikace se omlouváme. V tomto případě Vám doporučíme, abyste Váš požadavek znovu urgovala na naši zákzanické lince na čísle 210 023 400. My zde na dTestu tyto možnosti nemáme. Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den. S pozdravem Lidl v.o.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.