Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Měl jsem u České spořitelny leasing na automobil, rozhodl jsem se ho refinancovat k jiné bance - Air banka.
Air banka mi vše schválila a vyplatila můj dluh u Leasingové společnosti.
Za pár dní mě přišel dopis od Leasingovky České spořitelny, že po mě chtějí uhradit náhradu škody ve výši budoucích úroků splatných od 17.7.2023 do 17.11.2027 a to ve výši 65 153,- Kč.
S tímto já silně nesouhlasím a proto vás žádám o radu co mám dál dělat.
Dopis mi byl hozený do schránky jen tak, ani doporučeně nebyl. Vrátil jsem se z dovolené a úplně jsem se zděsil co po mě chtějí. Tuhle částku chtějí zaplatit do 17.7.2023.
Děkuji za odpověď.
Tomáš Kuzník
Nic neplatit. Není žádný důvod. O žádné peníze nepřišly. Vše jim bylo vyplaceno. Úvěr jsem řádně splácel.
|
Tweet |
Refinancovat půjčku znamená převést ji do jiné banky, která nabízí spotřebiteli výhodnější podmínky. Nová banka za spotřebitele splatí u staré banky celý úvěr, a pak spotřebiteli nabídne nový ve stejné výši, ale s jinými podmínkami.
Podle bodu 9.2 obchodních podmínek společnosti platí, že klient, který je spotřebitelem, je oprávněn úvěr zcela nebo z části splatit kdykoliv po dobu trvání úvěrové smlouvy. Dále je zde uvedeno, že se klient se zavazuje k písemnému informování společnosti o svém rozhodnutí o předčasném splacení minimálně třicet dní přede dnem zamýšleného předčasného splacení.
V bodu 10.2 je uvedeno, že v případě předčasného splacení úvěru je společnost oprávněna požadovat po klientovi zaplacení souhrnu plateb uvedených v tomto bodě. Mezi tyto platby patří mimo jiné dohodnuté smluvní pokuty, poplatky a náhrady škody uvedených v těchto podmínkách v bodě 5.
V bodě 5.1 je uvedeno, že není-li v úvěrové smlouvě nebo obchodními podmínkami stanoveno jinak, je společnost oprávněna v případě nesplnění jakékoliv povinnosti klienta vyplývající z úvěrové smlouvy požadovat po klientovi mimo jiné zaplacení náhrady škody (skutečnou škodu, ušlý zisk, ztráta společnosti z realizace zajišťovacího převodu vlastnického práva k vozidlu, pokud společnosti škoda v důsledku nesplnění povinnosti vznikla).
Domníváme se, že pokud spotřebitel splnil veškeré povinnosti vyplývající z úvěrové smlouvy, neměla by být společnost oprávněna náhradu škody po něm požadovat.
Doporučujeme spotřebiteli co nejdříve kontaktovat společnost a oznámit jí, že povinnosti ze smlouvy byly řádně a včas splněny, a proto není spotřebitel povinen částku uvedenou na faktuře hradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.