Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 04.5.2015 jsem emailem uplatnil reklamaci flexi hadice – součást vysokotlakého parního čističe, kdy jsem jí ten den též odeslal prostřednictvím ČP na adresu do Hronova. Hadice je součástí Vysokotlakého parního čističe (zakoupený dne 12.02.2014), kdy jsme ji použili teď poprvé (součástí příslušenství jsou i jiné nástavce, které používáme). Tato hadice netěsní, užívat se k čištění nedá a únik páry je i nebezpečný pro uživatele a jeho okolí. Obratem jsem obdržel odpověď, že mě bude kontaktovat reklamační oddělení, jakmile ji obdrží. Nikdo mě již nekontaktoval a dne 22.5.2015 jsem obdržel flexi hadici zpět se 4 řádkovým dopisem, kde nejsou uvedeny vůbec žádné údaje ohledně mojí osoby, nebo výše uvedené firmy Slevovymix.cz s.r.o., kdy mi bylo sděleno, že hadice byla předána k posouzení do opravy, kdy technik zjistil, že jsou povolené šroubky a tudíž se do hadice někdo pokoušel dostat a proto jsem ztratil nárok na záruční opravu, kdy zboží musí být v záruční době opraveno pouze oprávněným technikem.
V tomto tvrzení tedy spatřuji pouze vyhýbání se uznání reklamace, protože já ani moje žena, jsem rozhodně tlakovou hadici k parnímu čističi samy neopravovali, nejsme odborníci na tlakové hadice, kterými prochází pára a proč bychom vůbec cokoli opravovali nebo se snažili demontovat - když je zboží v záruce.
Vysokotlaký parní čistič - konkrétně netěsnost jeho flexi hadice
Z mého pohledu jsem očekával:
1) opravu - přetěsnění předmětné flexi hadice
nebo
2) zaslání nové.
Reklamovaná hadice netěsní užívat se k čištění nedá a únik páry je i nebezpečný pro uživatele i jeho blízké okolí.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost Slevovymix.cz s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.