Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
chtěla bych se podělit o negat. zkušenost v prodejně CCC OC Olympie Brno. Dne 25.5. 2015 jsem zde zakoupila obuv-letní pantofle- pro moji maminku. Bylo to cca mezí 14 a 14.30 h. Zboží mně prodávala mladá a mila prodavačka. Její chování bylo super, asi dle požadavků, ale bohužel mně na moji otázku : Boty kupuji mamince, dokdy je mohu vrátit? Odpověděla následovně: Do 5 dnů bez známek nošení. Tak jsem obuv zakoupila s tím, že je kdyžtak povezeme zpět. Dnes, den na to, je manžel vezl zpět a ejhle...obuv nelze vrátit jen vyměnit. Bylo to nemilé zjištění a po hovoru s pani vedoucí- jejíž jméno si nepamatuji, jsem dospěla k názoru, že se o tuto zkušenost musím podělit. P. vedoucí mně do telefonu neustále opakovala, že mně určitě bylo řečeno, že se zboží dá vrátit, ale jen za výměnu. No, mám svědka, byla se mnou kamarádky, dvakrát jsem se ptala na to samé, jinak by pantofle zakoupeny nebyly, mně to zopakovala. P. vedoucí si hájí svůj team prodavaček a dohodly jsme se na kompromisu, což je chválihodné, ale pravda je na mojí straně a stojím si za tím. Kdyby totiž vrácení možné nebylo, obuv bych nekoupila !
S pozdravem a očekáváním Vašeho vyjádření,
Jana Balgova.
Kožené pantofle Lasocki
Požaduji omluvu a uznání lidské chyby, čehož se samozřejmě lidský faktor může dopustit. P. veoducí si tvrdohlavě stála na svém a mě jako zákaznici odmítala vyslechnout a uznat chybu..Je to neprofesionální !
|
Tweet |
Prodejce v tzv. kamenné prodejně nemá zákonem stanovenou povinnost zboží přijmout zpět bez udání důvodu ani vyměnit bezvadné zboží za zboží jiné. Jinak je tomu při prodeji prostřednictvím komunikace na dálku - internet, telefon - kdy má spotřebitel ze zákona nárok na odstoupení ve lhůtě 14 dnů od doručení zboží.
Řada prodejců se ovšem snaží v rámci dobrých obchodních vztahů zákazníkům vyjít vstříc a nad rámec svých zákonných povinností tyto možnosti zákazníkům nabízejí. Pokud se prodejce k výměně nebo i vrácení zboží dobrovolně zaváže, tím z možnosti udělá svoji povinnost, kterou pak musí dodržet. Takto vzniklého nároku se pak může spotřebitel domáhat v krajním případě i soudní cestou.
Výměna nebo vrácení zboží se však řídí pravidly, které si stanoví prodejce. Informace o možnosti a podmínkách vrácení či výměny zboží by si měl nechat spotřebitel potvrdit při placení na účtence, a to z důvodu prokazatelnosti pro pozdější uplatnění těchto nároků. Jako důkaz by mohla v krajním případě sloužit i svědecká výpověď, ale pro případ sporu lze doporučit písemné stvrzení možnosti a podmínek vrácení či výměny zakoupeného zboží.
Je-li na účtence uvedeno právo výměny či vrácení zboží, je třeba je realizovat v určené době a za splnění tam stanovených podmínek (například nenošené zboží, zboží v původním obalu). Pokud už není možné právo využít či kupní doklad informaci o něm vůbec neobsahuje, je výměna či vrácení zboží možná pouze po dohodě s prodávajícím.
Společnost CCC Czech, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.