Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, z mého prvního vyjádření okamžitě po obdržení první zásilky po opravě: Včera cca v 17.30 jsem poštou obdržel hodinky z vašeho servisu. Došly zcela vybité. Dal jsem je tedy POUZE nabíjet. Jinak jsem s nimi nemanipuloval. Cca ve 21 byly nabité. Nasadil jsem si je na ruku, abych je vyzkoušel. Okamžitě jsem si všimnul nefunkčního podsvícení. Projel jsem celé menu v nastavení, avšak veškeré podsvícení bylo zapnuté. Okamžitě jsem Vám napsal a šel spát. Ráno cca po 7 hodinách byly hodinky ZCELA vybité. Opakuji ZCELA. A to bez jakékoli aktivity. Níže pán píše, že je potřeba vyměnit baterii. Tato výměna je také nafakturována. Pokud tedy baterie nefunguje, ani tak, že hodinky nevydrží ani přes noc z celkového nabití, předpokládám, že není sporné, že je s hodinkami něco špatně a že to souvisí s danou baterií. Taktéž vadné podsvícení, vzhledem k tomu, že docházelo k níže uvedeným opravám či výměnám částí uvnitř celého přístroje, s tím jistě souvisí. Také konektor, který jste měli měnit, reaguje stejně nespolehlivě na nabíječku jako před opravou. Já hodinky zasílal jako "zatopené po plavání" a žádné konkrétní úkony jsem si předem nevyžádal. Nemám k tomu kvalifikaci a od toho jsem se obrátil na váš servis. Přirozeně jsem předpokládal, že se mi hodinky vrátí zpět funkční. !Zcela funkční! Nestalo se tak. Tímto smlouvu o dílo reklamuji a žádám o řádné provedení veškerých servisních úkonů k plné funkčnosti hodinek nebo o vrácení uhrazené částky.
Garmin Fénix 5S _ sportovní chytré hodinky
Požaduji vrácení zbytku částky, vzhledem k tomu, že jsou hodinky zcela nefunkční a navíc bez původní baterie.
|
Tweet |
Pokud by spotřebitel hodinky u podnikatele také zakoupil, platilo by následující:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Pokud by však spotřebitel hodinky zakoupil jinde a s označeným podnikatelem uzavřel smlouvu, jejímž předmětem by byla oprava hodinek, nebo pokud již doba 24 měsíců od převzetí uplynula, platilo by následující:
Smlouvu o opravě věci je třeba dle § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, klasifikovat jako smlouvu o dílo.
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodl na delší době. Pokud zhotovitel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Zhotovitel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli cenu díla.
V tomto případě převzal pravděpodobně spotřebitel dílo bez výhrad, což obecně znamená, že mu soud nemusí přiznat právo ze zjevné vady díla, namítne-li zhotovitel, že právo nebylo uplatněno včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.