Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#68520Čedok

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2023, před rokem

Renáta Sas

Znění stížnosti

S rodinou máme zakoupený, plně zaplacený zájezd, kdy jsme si vybírali místo dovolené hlavně podle nejbližšího letiště od našeho bydliště, kvůli malého syna, který dlouhé cesty nezvládá. Kdyby záleženo jen na nás rodičích máme určitě na výběr více možností, ale vzhledem k tomu, že jediná možnost odletu byla Ostrava, vybrali jsme Bulharsko. Cesta do Ostravy trvá cca 20. minut a byla to priorita.

Dva týdny před odjezdem jsem se úplnou náhodou podívala do emailu-SPAMU, kde vidím email od Čedoku, kde píšou, že se nám ruší let z Ostravy a máme si vybrat buď Brno(2 hodiny autem, nebo Prahu minimálně 3,5 hodiny autem). Taky tam byla na výběr Ostrava, s tím, že odlet je posunutý o 4 dny.
Ihned jsem do cestovky volala, s tím, že mi na lince řekli, že se s námi nechcou bavit po telefoně, ale vše budeme řešit přes email, což mi přijde absolutně nelogické. Můj návrh byl tedy takový: Buď Ostrava o 4 dny posunutá, byli jsme schopni to tolerovat, nebo Brno, ale s tím, že nám proplatí veškeré náklady na cestu. (1x jízdenka minimálně 500,-, jsme 3, cesta tam a zpět, takže 3000-,kč)

Po 10ti hodinách mi přišel email, že Ostrava je již plná, takže jedině Brno a kompenzace je 1000,-. Ihned jsem zpět slečně volala, několikrát telefon nezvedala, opět napsala email, že můj návrh na obchodním oddělení byl zamítnutý. Znova jsem volala, opět mi to zvedl někdo jiný, že slečna šla již domů, skončila ji směna a my zbytek dořešíme další dny.

Když jsem zmínila, že při zrušení letu musí volat a navrhnout varianty a né psát email, který padá do spamu a že kdyby mi zavolali ten den, tak by Ostrava ještě volná byla, tak mi opět bylo sděleno, že se vše u nich řeší emailem. Další můj požadavek byl: přesměrovat na obchodní oddělení, abychom jsem se s němi mohla nějak domluvit, protože slečna na lince mi na všechno odpovídala "nevím", tak to nešlo. Dále jsem chtěla přesměrovat na někoho, kdo mi najde jiný zájezd z Ostravy, tak to taky nešlo, dále jsem zmínila, že Brno je pro nás velmi z ruky, protože syn nezvládá dlouhou cestu autem, proto jsme vybírali dovolenou jenom z Ostravy, tak prý kompenzace 1000,- stačí, což je absolutní, protože 1000,- je jízdenka pro 1 osobu tam a zpět.

Hrozná domluva, žádná snaha cokoliv vyřešit, prostě mi přišel oznamovací email, ať si vyberu jiný let.


Produkt

Změna letu


Požadované řešení

Kompenzace/proplacení cesty na letiště Brno tam a zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2023 08:13, před rokem

Podle § 2527 písm. b) občanského zákoníku (dále jen OZ) platí, že jednou z hlavních náležitostí potvrzení o zájezdu, kterou pořadatel musí do tohoto potvrzení uvést, jsou ujednané dopravní prostředky včetně časů odjezdů a příjezdů, přičemž pokud ještě není dán přesný čas, je povinnost sdělit zákazníkovi alespoň přibližný čas odjezdů a příjezdů.

Podle § 2531 odst. 1 OZ může pořadatel závazek ze smlouvy změnit, pokud si tuto možnost ve smlouvě ujednal, jedná se o nevýznamnou změnu a tuto změnu zákazníkovi sdělí jasným a srozumitelným způsobem v textové podobě. Výhradu práva změny je přitom v praxi možné učinit zejména v nabídce, všeobecných obchodních podmínkách nebo v textu smlouvy.

Odst. 2 tohoto ustanovení pak stanovuje, co je významnou změnou. V tomto případě však podle komentáře k OZ není třeba si právo změny vyhradit.

Jednou z významných změn závazku je situace, kdy vnější okolnosti nutí pořadatele podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu uvedených v § 2527. V komentáři k OZ je uvedeno následující: "Pokud jde o změny časů odjezdů a příjezdů, je v bodě 33 preambule směrnice 2015/2302 výslovně stanoveno, že tyto budou významné, pokud by cestujícímu způsobily značné nesnáze nebo další náklady, např. v případě změn v přepravě nebo ubytování. Posun odletu o dvě hodiny by tedy v zásadě neměl být problém, obzvláště pokud budou pořadatelé své klienty upozorňovat na možnost výskytu krátkého posunu v čase odjezdu a příjezdu, a tedy i na to, aby s ním zákazníci počítali při plánování své cesty. Posun odjezdu nebo příletu o půl dne už ale podstatnou změnou být může, jelikož tím pravděpodobně zákazník přijde o část programu."

Pokud dojde k významné změně, má pořadatel povinnost učinit směrem k zákazníkovi konkrétní návrh na změnu smlouvy a zákazník má právo rozhodnout se o tom, zda na změnu přistoupí nebo ne. Aniž by tedy bylo třeba hradit odstupné, má zákazník právo od smlouvy odstoupit. V komentáři k OZ je uvedeno následující: "Neodstoupení od smlouvy ve lhůtě je považováno za domněnku souhlasu se změnou. Jestliže zákazník v důsledku oznámení změny závazku od smlouvy neodstoupí, má přesto právo na přiměřenou slevu, sníží-li se jakost nebo náklady zájezdu."

V tomto případě by tedy záleželo na tom, zda by se změna času odletu považovala za změnu významnou či nikoliv.

Pokud má zájezd vadu, musí zákazník vadu zájezdu vytknout podle § 2537 odst. 2 OZ bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, můžete reklamaci rozporovat.

Spotřebitel by případně mohl podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytla.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2023 15:27, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.