Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.3.2015 mi tato firma potvrdila přijetí platby za obj.č.3044 ve výši 240,-- Kč.Dne 23.4. a 26.5.2015 jsem zaslala e-mailem upomínky, s tím, že požaduji do 15.6.2015 vrácení peněz na můj účet, v opačném případě podám stížnost na ČOI.
Obj.č.3044:jablečné kroužky
Požaduji vrácení peněz, tj. 240,-- na můj účet: 621731754/0600.
|
Tweet |
Jestliže byla kupní smlouva uzavřena, smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vzniká povinnost vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží a je-li tímto způsobem poškozených více osob (způsobená škoda se sčítá), může se jednat i o trestný čin, případně přestupek. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.