Počet nahlášených stížností: | 180 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 16 |
Objednala jsem zboží,webové stránky se jeví jako klasický eshop, že jsem se nechala napálit jsem zjistila až po zaplacení, když jsem začala prohledávat recenze bylo mi vše jasné. Zboží mě stálo 800 Kč ,jde mi jen o princip, zkoušela jsem vše, email zrušení objednávky ,odstoupit od smlouvy před převzetím zboží,doporučený dopis s dodejkou ,nic nelze,na email neodpovidaji konkrétně, mají svoje šablony a vše odkazují do Číny, nebo Emirátů, chtěla jsem napsat recenzi na web Rivalenti.cz,nezveřejnili ji,píší si reklamy sami. Od ledna platí novela zákona o ochraně spotřebitele, která se týká i online tržiště, vše musí být viditelně na webové stránce srozumitelně,aby kupující dopředu věděl, že eshop je online tržiště, nebo nákupní galerie předem, než zaplatí,tohle vůbec nedodržují, je to jeden velký podvod na kupující, i kdyby zboží dorazilo, vrátit lze do Shanghaie, to s tímto opravdu nelze nic udělat ?
Nákup obuvi
Odstoupení od kupní smlouvy z důvodu klamavé praktiky,vrácení peněz
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Dále uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupení od smlouvy a reklamaci je tak možné uplatnit u společnosti Vesta Active s.r.o.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kolková, dobrý den,
Váš balíček je již na cestě - doba dodání je standardně 5 - 40 pracovních dní od předání objednávky dodavateli.
Dodací lhůta se může ve vyjímečných případech prodloužit až na 365 dní, avšak nikdy doposud nebyla delší než 3 měsíce v nejzazším případě (viz.obchodní podmínky - doprava a platba).
O Vaši zásilku nemusíte mít strach, dorazí Vám v termín, který je uveden v obchodních podmínkách.
Při dodání zásilky by Vás měl kontaktovat kurýr na telefonní číslo uvedené v objednávce.
Vaší objednávku č. 8361326 jsem nyní prověřil.
Podle sledovacího čísla objednávky, které Vám bylo odesláno v e-mailové komunikaci dne 06.07.2023 můžete vidět kde se zrovna objednávka nachází. Objednávka již bude v blízké době doručena, vše v souladu s obchodními podmínkami.
Děkujeme za pochopení.
S úctou
Tým Rivalenti.cz
Stížnost pod č.68548
Dobrý den, asi se stal zázrak, že společnost Vesta Active zareagovala na moji stížnost,děkuji, ale je to výsměch všem, kteří jim takto "naletěli".Zboží jsem objednala 4.7.2023,hned za dva dny chtěla zrušit, odstoupit od smlouvy,pořád automatické odpovědi, zboži už na cestě, nelze, souhlasila jste s obchodními podmínkami, atd. 7.7.jsem odeslala doporučený dopis s dodejkou, který společnost převzala, 9.7. emailem odstoupení od smlouvy, nic nelze, kontakt jen v Shanghai, nebo Emirátech, první zmínka o odeslání při trasování čísla zásilky byla až 15.7. Nechápu z jakého důvodu tohle nelze řešit, neustálé posílání automatických odpovědí, dnes už chápu a věděla jsem hned druhý den,že jsem naletěla,proto jsem chtěla od smlouvy odstoupit. Psala jsem na web Rivalenti.cz recenze,abych aspoň upozornila ostatní, ale recenze nezverejnili,píší si je sami. Teď mi možná přijde balíček, někdy v půlce září, kdy opravdu ty letní pantofle potřebovat nebudu a co dalšího, budu platit clo,spoustě lidem ani zboži nedojde, nebo pozdě a nekvalitní věci, které mohou reklamovat v Shanghai, nebo Emirátech? Bezcenné věci, kde každý tohle řešit nebude a na tohle spoléhá Vesta Active? Píšete 365 dní? Proč tohle neni viditelně na webu? Platí novela zákona o ochraně spotřebitele od 6.1.2023 a týká se i online tržiště, vše viditelně na webu, možná doba dodání, odkud zboži je,doprava zdarma, proč neuvádí, že bude ještě doplatek cla atd. Na tohle má být spotřebitel upozorněn ,nestačí jen v obchodních podmínkách. Web Rivalenti.cz má na svých stránkách e-shop roku 2021,reklamace bez problémů, zákaznická podpora, opravdu výsměch. Jedna lež,vedle druhé. Jeví se jako klasický český e-shop, kdyby tohle každý věděl dopředu, nic si neobjedna. Tohle se mi stalo poprvé, dávám si pozor, teď jsem ale spechala a stalo se,chybami se člověk učí, jde mi o princip, kdo z nás takto může podnikat? Nikdo. Mě to moc nestálo, ale co všichni ostatní? Kteří zaplatili víc a přišel jim do půl roku nějaký bezcenny balíček, nebo nepřišlo nic. Ostatně v emailu mi bylo oznámeno,že jejich zboži je v té nejlepší kvalitě. Výsměch ve všech směrech. Děkuji webu Vaše stížnosti,že aspoň díky nim se tyto věci dají zveřejnit, pomáhají tímto způsobem, ale nemyslím si, že se něco změní, ohledně online tržiště, nebo nákupních galerii jak se všichni jmenují....,snad to někdy bude mít řešení ať těch napalenych spotřebitelů je co nejméně. Děkuji Kolková
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stojíme za naším původním vyjádřením - přestože společnost uvádí, že je "lokálním administrátorem", s ohledem na nedostatečné informování o této skutečnosti by měla mít stejné povinnosti jako prodávající a odstoupení od smlouvy by tak mělo být možné.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji případu (umožnění odstoupení, doručení, případně podání návrhu na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci).
Dobrý den, děkuji moc za vyjádření, během dvou posledních dnů jsem znovu kontaktovala společnost Vesta Active s.r.o emailem,znovu žádala o vrácení peněz, jelikož vypršela dávno doba 14 dni od odstoupení od kupní smlouvy, bohužel opět marně, přes moji velkou snahu vyřešit mou žádost bez problémů zaslali opět jejich automatické odpovědi, kontakoktovala jsem i ČOI,kde mi bylo vysvětleno jaké mám možnosti, ČOI mne také ubezpečila,že v současnosti již probíhá místně příslušným regionálním inspektorátem ČOI šetření společnosti Vesta Active s.r.o..ČOI registruje velké množství stížností na dodání zboží s velkou časovou prodlevou, případně nedodaní zboží vůbec. Řešení reklamací nebo vrácení zboží je pro spotřebitele obtížné,nebo prakticky nemožné. Zvažuji jak postupovat dále, ale rozhodně to nenechám jen tak, se zakaznici@rivalenti.cz jsem si vyměnila tolik e-mailu,z mé strany ve vší slušnosti a z jejich automatické odpovědi, které budí dojem arogance a výsměchu všem oklamanym zákazníkům, s horším e-shopem se značkou oceněný e-shop roku 2021 jsem se nikdy nesetkala.Je to opravdu takový podvod na lidi,že....už jen jejich automatické priplaceni k celkové ceně za zboží, kdy bez mého souhlasu pričetli cenu za pojištění zásilky......a to bych mohla pořád dokola, to už snad všichni ví,děkuji moc za vstřícnost webu Vaše stížnosti, zvážim další kroky a budu zde určitě informovat, děkuji Kolková
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází (zda podnikne další kroky), případně o její uzavření.
Dobrý den, se zákaznickou linkou na webu Rivalenti.cz jsem si vyměnila aspoň 30 emailů, že odstupuji od smlouvy,kdy jsem začátkem července 2023 objednala boty,které jsem potřebovala na dovolenou, bohužel z jejich strany žádná kladná odezva, pořád dokola, že na dodání zboží mají i 365 dní. Po 2 měsících jsem požádala o reklamaci platby kartou u své banky, kde banka za mě od obchodníka vymohla a peníze mi byly vráceny na účet. Jiná možnost nebyla, boty přišly zřejmě někdy v září, balíček jsem už po dohodě v bance neprevzala, jelikož jsem dávno od smlouvy odstoupila ve lhůtě do 14 dnů od uzavření smlouvy, taky už jsem boty nepotřebovala, myslím, že by stejně došlo zboží úplně v jiné kvalitě, než udávají a reklamace je u nich nemožná, nejhorší eshop, co jsem se zatím setkala. Takže moji stížnost můžete uzavřít, snad tato společnost skončí v internetovém obchodování, protože je to katastrofa, že takto veřejně může někdo okrádat spotřebitele. Děkuji za vše z vaší strany, že aspoň takto se informace dostanou mezi lidi.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.