Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.7.2023 jsem cestovala s vnukem a kamarádkou, která také cestovala se třemi vnuky a jeli jsme na krásný zámek Hradec nad Moravicí. Jeli jsme z Havířova na odisku až do Hradce nad Moravicí a paní na přepážce nám řekla, že zpáteční není možná na odisku. Dojeli jsme, udělali jsme si krásný výlet na zámek a zpět jsme potom spěchali na vlak na 14:05 s přípojem v Opavě-východ na další spoj přímo do Havířova. V domnění, že si koupíme jízdenku, jsme narazili. V Hradci nad Moravicí nebylo nic otevřeno, strojvedoucího jsme vůbec nezahlédli (jak jsme se potom dozvěděli, nám mohl prodat jízdenku) a tak jsme nastoupili. Uviděli jsme automat, kde se prý prodávají jízdenky, ale musíte mít u sebe drobné a my měli jen platební karty. Tak jsme si tedy řekli, že počkáme až někdo příjde a jízdenky až do Havířova si zakoupíme. Podotýkám, že jsme zde byli poprvé! A zanedlouho po odjezdu se ve vlaku objevila osoba, která zařvala na celé kupé revize jízdenek a člověk se skutečně až otřásl. To co následovalo bylo jak v hororu. Začala řvát kde máme jízdenky a na naše vysvětlování, že jsme si nemohli zakoupit jízdenky na nás začala řvát, že ji to nezajímá a že to tedy máme se 400 Kč pokutou plus jízdenka. Samozřejmě, že jsme s tím nechtěli souhlasit, nebylo v tom nic úmyslného. Na to začala doslova řvát občanku nebo zavolám policajty. Šestiletá vnučka mé kamarádky se tak lekla, že se hlasitě rozbrečela a nemohli jsme ji vůbec utišit. A protože nám už přijel vlak do Havířova a museli jsme rychle jednat, neboť další jel až za dvě hodiny, rozhodli jsme se a odešli nastoupit na další vlak, kde si tedy u průvodčí už snad jízdenku koupíme, ale bez pokuty. Tato opravdu arogantní a šílená paní nahánějící strach neváhala a letěla do našeho vlaku, aby nám tyto pokuty napařila. Nikdy bych si nedovolila jezdit bez jízdenky , byli jsme ochotni si jízdenky koupit, ale neměli jsme prostě jak, když tam neberou karty. Ať tam dají jiný automat a bude to v pořádku a ne aby pokutovali slušné lidi bezdůvodně. Naše malá se tak vylekala, že brečela další půlhodinu. Tato osoba by tam vůbec neměla pracovat. Zřejmě za to má tučné prémie, protože další pár, který tam cestoval měl stejný problém. Platební karta.
Provést kárné řízení s touto osobou a vrátit neprávem inkasované peníze.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.